Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa Allesammen

Jeg har overstående flimmerkasse, købt marts 06...

Nu er det lige som om hdmi porten er i stykker; hvis jeg holder på kablet og trykker lidt hårdt på det kan det godt virke, men hvem gider at stå sådan i en hel film.. *g*

Så hvad gør jeg :
Kan jeg fikse det selv?
Skal det til en eller anden rep gut, kender i nogle gode der ikke er for dyre?..
Skal jeg skrotte mit ellers super dejlige TV?..
Andre gode ideer?...

Håber at finde en billig løsning med jeres hjælp.. c",)

Mvh

Tholse
Af xprezz
Har du prøvet et andet HDMI kabel?
Af tholse
Ja har prøvet et andet hdmi kabel uden held..

Andre gode ideer?..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder som et defekt HDMI stik i TVet. Det er dog nok blot en lodning i selve stikket som er løs, da du jo siger at du kan "tvinge" den til at virke. Det skulle ikke være specielt bekosteligt at få ordnet. Tag en snak med din lokale radiomand og hør om de har et værksted.
Af Kief
Alternativt kan du forsøge at fæste stikket godt fast med gaffa-tape :) Hvis det alligevel sidder bag tv'et ser man det jo ikke.. men ved ikke hvor godt man skal holde fast, kun at gaffa kan fixe ALT :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis det virkelig ER en lodning den er gal med, så er det en ret kortsigtet løsning. Det vil kun blive værre jo mere du trykker rundt i stikket.
Af tholse
Har snakket med min lokale radio/tv mand og han sagde han godt ville kigge på det, men advarede mig om det nok ville blive pænt dyrt hvis hdmi stikket sad på et mainboard og dette skulle skiftes..

Nogen der ved om det holder stik med min flimmer?..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, at skifte mainboardet er dyrt, men hvis stikket blot har en defekt lodning, så skulle man være ret uhandy med en loddekolbe for ikke at kunne fikse det uden videre.