Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Som det indirekte fremgår i overskriften, så har det betydning for mig at fladskærmen er flad.

Jeg har således indsnævret mit mellem mellem Philips Essence og de nye Edge LED fra Samsung.

Ingen tvivl om, at jeg synes at Philips er klasser bedre designmæssigt. Men billedmæssigt gætter jeg på at Samsung 6+7 LED er bedst. Men hvor meget ?

Vil nogen herinde mon kunne give et fornuftigt bud på en head-to-head på disse 2 skærme ?
Af xcardman
Så god billedekvalitet har en samsung led alså heller ikke, i forhold til mange andre tv, men kan desværre ikke udtale mig om en Philips Essence
Af farbruun
xcardman skrev:Så god billedekvalitet har en samsung led alså heller ikke, i forhold til mange andre tv, men kan desværre ikke udtale mig om en Philips Essence
Det er meget muligt, at andre TV og teknologier er mindst så gode som Samsung LED. Men husk på, at jeg pt. har valgt at begrænse mig til de tyndeste på markedet.

Derfor er der vel ikke andre muligheder end Essence og Edge LED fra Samsung - anyone?
Af xcardman
farbruun skrev:
xcardman skrev:Så god billedekvalitet har en samsung led alså heller ikke, i forhold til mange andre tv, men kan desværre ikke udtale mig om en Philips Essence
Det er meget muligt, at andre TV og teknologier er mindst så gode som Samsung LED. Men husk på, at jeg pt. har valgt at begrænse mig til de tyndeste på markedet.

Derfor er der vel ikke andre muligheder end Essence og Edge LED fra Samsung - anyone?
Nu har jeg selv bestilt en samsung ps50b855 plasma tv og den er også kun 3 cm dyb. Dens lille bror slå samsung LED.
Men held og lykke med at tyndt og flot tv.
Af cannavaro
Jeg ville gå efter Samsung's modeller. Men det afhænger også lidt af, hvilken LED-Skærm du vælger fra Samsung. Ummidelbart er 7-serien i samme prisklasse som Essence, og jeg kunne absolut forestille mig, at Samsungen her vinder på billedsiden, idet den billedmæssigt læner sig meget op af Philips bedste skærm 42PFL9803H, jævnfør anmeldelsen og kommentarerne af 7-Serien, blandt andet her på siden.

Desuden udmærker Samsungen sig med flere features, hvoraf enkelte ikke er set i øvrige TV på markedet.
Af farbruun
-Der er ikke (mig bekendt) forskel på Samsungs 6'er og 7'er i de nye Edge LED versioner - det er primært tilslutningsmuligheder og design der adskiller de 2.

-Jeg er ikke i tvivl om, at Samsung er bedst billedmæssigt - men spørgsmålet er for mig mere: HVOR MEGET?

-Sagen er at Essence for mig er i en liga over alle de andre designmæssigt - og det trækker altså kraftigt op.

-> Således er sagen, hvor meget billedkvalitet mister jeg med Essence vs. Samsung ?
Af Kief
farbruun skrev:-Der er ikke (mig bekendt) forskel på Samsungs 6'er og 7'er i de nye Edge LED versioner - det er primært tilslutningsmuligheder og design der adskiller de 2.
Der er da ikke nogen designmæssig forskel på B6000 og B7000? Er det ikke kun multimediefunktioerne som er udeladt på den førstnævnte?

Jeg er ikke uddelt imponeret over den sepererede højtaler i Essence men det er vel en smagssag. Derudover håber jeg at deres ekstraboks bruger radiosignal, for det vil være ærgerligt hvis den ikke kan gemmes væk og stadig skifte kanal (eller det gør man måske via selve tv'et?)

Men jeg tror kvaliteten er meget lig hinanden, så personligt ville jeg købe det tv du synes er pænest. Ingen tv i dag er uden fejl. Eks. er G10 plaget af blæserstøj (nogens er i hvert fald), B7000 er plaget af en eller anden grad af slør og Essence har sikkert også sine ulemper...

Så hop du bare ud i det, det er et flot tv uanset hvad..
Af cannavaro
farbruun skrev:-Der er ikke (mig bekendt) forskel på Samsungs 6'er og 7'er i de nye Edge LED versioner - det er primært tilslutningsmuligheder og design der adskiller de 2.

-Jeg er ikke i tvivl om, at Samsung er bedst billedmæssigt - men spørgsmålet er for mig mere: HVOR MEGET?

-Sagen er at Essence for mig er i en liga over alle de andre designmæssigt - og det trækker altså kraftigt op.

-> Således er sagen, hvor meget billedkvalitet mister jeg med Essence vs. Samsung ?
7-Serien har en forbedret billedmotor, og selvom de i bund og grund minder meget om hinanden, er 7-Serien dog ifølge et par anmeldelser alligevel lidt bedre på billedsiden, men lur mig, om man ikke skal kigge ret godt efter for at kunne spotte det, i forhold til 6-serien.

Hvis du lavede en professionel kalibrering af 7-Serien og Essence, og stillede den op imod hinanden, ville man nok kunne se forskellen på flere punkter, små som store, men igen, man skal nok vide hvad det er man skal se efter. Hvis man vælger at køre med standardindstillingerne, og måske herefter justerer begge tv efter behov, er der nok ikke den store forskel, da begge er ret ukorrekte i sin måde at vise billedet på fra start.

Ummidelbart er Essence dog absolut ikke et dårligt Tv. Med lidt justering er jeg sikker på, at du nok bliver mere end tilfreds, medmindre dine krav er meget høje.
Af lennon
Er der ikke noget med at Samsung har nogle tåbelige begrænsninger mht kanalvalg og lagring ? ?
Af xcardman
kan B6000 ikke kun fåes med rød kant, hvor 7070 er sort
Af xcardman
lennon skrev:Er der ikke noget med at Samsung har nogle tåbelige begrænsninger mht kanalvalg og lagring ? ?
Men kun via dens dvb-c Tuner, så vidt jeg ved
Af cannavaro
Jo, 6-serien kan åbenbart kun fåes med rød kant, imens 7-serien fåes både i rød og sort.

Man kan ikke sortere kanalerne, hvis man benytter sig af den indbyggede tuner, og min ven har heller ikke denne option via DVB-T. Men ellers er der ingen nævneværdige begrænsninger.
Af farbruun
Både 7 og 6 fås med/uden rød kant

Det afgøres ved om der er 50 eller 70 i slutningen af koden.

UE40B6050 hhv. UE40B6070 er samme fjernsyn m/u. rød kant. Samme gælder for 7 serien.

Og jo, der er lidt design forskel på 6 og 7 - 6'eren buer en smule forneden, mens 7'eren er helt lige (dvs. kvadratisk)
Af cannavaro
farbruun skrev:Både 7 og 6 fås med/uden rød kant

Det afgøres ved om der er 50 eller 70 i slutningen af koden.

UE40B6050 hhv. UE40B6070 er samme fjernsyn m/u. rød kant. Samme gælder for 7 serien.

Og jo, der er lidt design forskel på 6 og 7 - 6'eren buer en smule forneden, mens 7'eren er helt lige (dvs. kvadratisk)
Ifølge deres hjemmeside kan man ikke få en Samsung LED 6-serie med sort kant, medmindre der er tale om deres LCD-modeller, stadigvæk inden for 6-Serien, men de har så en anden betegnelse. Der er ifølge Google og Samsung.dk slet ikke noget der hedder UE40B6070.