Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SoundWave
Jeg overvejer at købe et Samsung PS50A457, da jeg synes prisen er lige i skabet.

http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=468535
http://cinemagic.dk/shop/samsung-ps-50a457-3863p.html

Jeg kan se det ikke har mpeg4, men kun mpeg2. Jeg har kabel-tv, og regner ikke med, at det ændrer sig i den nærmeste fremtid, så det har vel ingen betydning?
Det er for mig lige meget om det har Full HD, da jeg sidder lige over 3m fra skærmen, så det kommer ikke til at kunne ses alligevel.

Er der nogle ting jeg bør være opmærksom på? Er det et godt køb, eller er det "forældet".

Det SKAL i øvrigt være et Samsung TV, da vi også har en Samsung SurroundBar hængende.
Af xcardman
SoundWave skrev:Jeg overvejer at købe et Samsung PS50A457, da jeg synes prisen er lige i skabet.

http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=468535
http://cinemagic.dk/shop/samsung-ps-50a457-3863p.html

Jeg kan se det ikke har mpeg4, men kun mpeg2. Jeg har kabel-tv, og regner ikke med, at det ændrer sig i den nærmeste fremtid, så det har vel ingen betydning?
Det er for mig lige meget om det har Full HD, da jeg sidder lige over 3m fra skærmen, så det kommer ikke til at kunne ses alligevel.

Er der nogle ting jeg bør være opmærksom på? Er det et godt køb, eller er det "forældet".

Det SKAL i øvrigt være et Samsung TV, da vi også har en Samsung SurroundBar hængende.
kender den ikke, men bluray vil hakke en smule da den ikke understøtter 1080p/24.
Af SoundWave
Mit nuværende Samsung 40" LCD understøtter heller ikke 1080p/24, og jeg synes det fungerer fint med den ene Blu-ray film jeg har. Blu-ray bliver ikke aktuelt for mig, før de falder meget mere i pris, så det skal ikke være afgørende for mit valg.
Af Edeling
Jeg har haft Samsung PS50A457 hjemme og må desværre sige, at jeg endte med at returnere tv'et til trods for, at prisen var "lige i skabet", nemlig kr. 6.995,- i parallelimporteret udgave.

Mine primære grunde for returneringen var følgende:

1) Når skærmen er slukket er den IKKE sort, men derimod grå!
2) Alting spejler sig i skærmen.
3) Undertiden manglende undertekster på amerikanske film.
4) Ingen DVB-C-tuner (det er kun den nordiske udgave der har det)
Af xcardman
Edeling skrev:Jeg har haft Samsung PS50A457 hjemme og må desværre sige, at jeg endte med at returnere tv'et til trods for, at prisen var "lige i skabet", nemlig kr. 6.995,- i parallelimporteret udgave.

1 så skal du overhovdet ikke have et plasma, Et crt tv er jo også grå.
men køb et lcd, den har god sort i slukket tilstand. Forstå dig ikke :((

de nye samsung LED spejler lige så meget. Et crt spejler også, hvad så hvis det havde været 50 tommer
Man undersøger jo hvilken tuner den har inden køb.

7000 for en 50 tommer skærm, så får man alså hvad man betaler for.

godt være jeg lyder lidt hård, det lyder bare ikke til du har tænkt dit køb igennem.

Men give lidt mere og køb en panasonic x10 model i 50 tommer, der skulle komme en test her på flatpanels i næsten uge.

Har selv bestilt denne
http://www.hifiklubben.dk/produkter/bil ... _sort_.htm

Så det er ikke fordi fordi jeg synes samsung laver dårlige skærme, deres lavbudget er bare ikke noget skrive hjem om.
Senest rettet af xcardman 10 maj 2009, 09:30, rettet i alt 4 gange.
Af xcardman
SoundWave skrev:Mit nuværende Samsung 40" LCD understøtter heller ikke 1080p/24, og jeg synes det fungerer fint med den ene Blu-ray film jeg har. Blu-ray bliver ikke aktuelt for mig, før de falder meget mere i pris, så det skal ikke være afgørende for mit valg.
så kan jeg regne ud af du også kun har en dvd. De koster jo det samme for nye film, når man handler de rigtig steder
Der er jo masser af gode tilbud på blu-ray rundt omkring
Af SoundWave
xcardman skrev:
Edeling skrev:Jeg har haft Samsung PS50A457 hjemme og må desværre sige, at jeg endte med at returnere tv'et til trods for, at prisen var "lige i skabet", nemlig kr. 6.995,- i parallelimporteret udgave.

1 så skal du overhovdet ikke have et plasma, Et crt tv er jo også grå.
men køb et lcd, den har god sort i slukket tilstand. Forstå dig ikke :((

de nye samsung LED spejler lige så meget. Et crt spejler også, hvad så hvis det havde været 50 tommer
Man undersøger jo hvilken tuner den har inden køb.

7000 for en 50 tommer skærm, så får man alså hvad man betaler for.

godt være jeg lyder lidt hård, det lyder bare ikke til du har tænkt dit køb igennem.

Men give lidt mere og køb en panasonic x10 model i 50 tommer, der skulle komme en test her på flatpanels i næsten uge.

Har selv bestilt denne
http://www.hifiklubben.dk/produkter/bil ... _sort_.htm

Så det er ikke fordi fordi jeg synes samsung laver dårlige skærme, deres lavbudget er bare ikke noget skrive hjem om.

Jeg er ikke villig til at give så meget for en skærm, så det er lidt udelukket. Men du har ret i, at det ikke er specielt meget gennemtænkt, jeg synes bare man får en stor skærm til få penge, og det var lidt det der lokkede - hvilket jo også er grunden til, at jeg spørger herinde først, da jeg vil høre om skærmen er et okay køb, da den jo ér billig for en 50" at være.

Panasonic laver garanteret rigtig gode skærme, men jeg bryder mig ikke om deres design.
Af SoundWave
xcardman skrev:
SoundWave skrev:Mit nuværende Samsung 40" LCD understøtter heller ikke 1080p/24, og jeg synes det fungerer fint med den ene Blu-ray film jeg har. Blu-ray bliver ikke aktuelt for mig, før de falder meget mere i pris, så det skal ikke være afgørende for mit valg.
så kan jeg regne ud af du også kun har en dvd. De koster jo det samme for nye film, når man handler de rigtig steder
Jeg har PS3 og DVD. Nu ligger landet sådan at jeg ikke køber DVD'er, når de lige kommer på markedet, da jeg ikke gider betale 200 kroner for en film, som jeg kan købe et par måneder senere til 50-70 kroner. Jeg har over 400 DVD'er og det er meget begrænset, hvor mange af dem der har kostet over 100 kroner.

Det skal da siges, at jeg godt kan se, at billedekvaliteten er bedre på den ene Blu-ray film jeg har (Pirates 3), end på de foregående to film som jeg har på DVD, men jeg er stadig ikke villig til at give 200-250 kroner for en Blu-ray film.
Af xcardman
SoundWave skrev:
xcardman skrev:
Jeg har PS3 og DVD. Nu ligger landet sådan at jeg ikke køber DVD'er, når de lige kommer på markedet, da jeg ikke gider betale 200 kroner for en film, som jeg kan købe et par måneder senere til 50-70 kroner. Jeg har over 400 DVD'er og det er meget begrænset, hvor mange af dem der har kostet over 100 kroner.

Det skal da siges, at jeg godt kan se, at billedekvaliteten er bedre på den ene Blu-ray film jeg har (Pirates 3), end på de foregående to film som jeg har på DVD, men jeg er stadig ikke villig til at give 200-250 kroner for en Blu-ray film.
Jeg køber altid mine blu-ray i udlandet og har anlæg til HD lyd, derfor er dvd et dødt format for mig. Jeg har købt mange ældre film for 100 kr på blu-ray. Blu-ray kommer også først rigtig på sin plads ved 50 tommer, det er så min mening. Men lyden er 50 procent for mig, den er langt bedre på de fleste film i forhold til dvd.

du kan også tage et kig på LG50pq6000, det er også en rigtig fin skærm til prisen. Der er et fælleskøb på recodere.dk til 8500 kr. Den har et fint design synes jeg, samt den har 24p
Af SoundWave
xcardman skrev:
SoundWave skrev:
xcardman skrev: så kan jeg regne ud af du også kun har en dvd. De koster jo det samme for nye film, når man handler de rigtig steder

Jeg køber altid mine blu-ray i udlandet og har anlæg til HD lyd, derfor er dvd et dødt format for mig. Jeg har købt mange ældre film for 100 kr på blu-ray. Blu-ray kommer også først rigtig på sin plads ved 50 tommer, det er så min mening. Men lyden er 50 procent for mig, den er langt bedre på de fleste film i forhold til dvd.

du kan også tage et kig på LG50pq6000, det er også en rigtig fin skærm til prisen. Der er et fælleskøb på recodere.dk til 8500 kr. Den har et fint design synes jeg, samt den har 24p
LG50PQ6000 inkl. beslag til 8500 kroner virker nu også meget interessant. Det er godt nok ikke samsung, men designmæssigt passer det nu meget godt med vores SurroundBar.

Takker for linket, jeg vil tænke over det, da det virker som et bedre tv end det Samsung jeg først havde kigget på, og så er det ikke parallel importeret. Alt i alt bliver det kun ca. 500 kroner dyrere.

At det understøtter 24p skader jo heller ikke, og så er strømforbruget også rigtig flot størrelsen taget i betragtning. Det bruger i hvert fald mindre end min nuværende 40" :p

Min SurroundBar er ikke fantastisk mht. lyd - faktisk ret dårlig hvis jeg skal være ærlig, men den ser godt ud. Derfor er lyden heller ikke det store kritikpunkt for mig, da der skal et andet anlæg til, før det bliver aktuelt.
Af SoundWave
Nå, men jeg har valgt at bestille et LG50PQ6000 via fælleskøb. Tak for hjælpen.
Af xcardman
tillykke med den