Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lapatata
Hej forum

Jeg er på udkig efter en LED skærm, som jeg skal bruge hovedsagligt til 3dmodelering og grafisk arbejde. Den skal være 22 tommer, have LED belysning og ikke være et TN panel. Pris omkring 2500-4000 kroner.

Jeg havde egentlig troet at jeg skulle investere i en VievSonic VLED221wm http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... Specs=true, men kan se at den er rimelig gammel. Udfra diverse nyheder ser det ud til at der er ved at ske noget på markedet for LED skærme, så skal jeg vente lidt, eller er der en superskærm på markedet der kan anbefales? Synes det er noget af en jungle.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det vrimler ikke med LED belyste skærme derude. Hvorfor er du så fast besluttet på at det skal være LED? Med mindre man får fat i de dyre LEDs så vinder du ikke noget rent farvemæssigt og så koster skærmen ikke 2500 kr. længere. Samsung har en LED model (XL20 hedder den vist), men den koster det dobbelte af hvad du vil give.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er ved at ske lidt på LED markedet, ja, men for monitors bliver LED belsysninger primært integreret i dyre grafikerskærme og TN paneler. Så vi er stadig ikke så langt på den front :s
Af Kief
Er Apple Cinema Displays'ne ikke kommet med LED baggrundsbelyst skærm? De er i hvert fald lækre :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
jo, men de kan kun sættes til et grafikkort via displayport. Hdmi og DVI udgange kan ikke konverteres til displayport - kun omvendt.