Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har set lidt på fjernsyn. Og vil gerne købe et indenfor de næste dage.

Jeg har kigget voldsomt meget på et fra Panasonic,TX-P42X10.

Dog er jeg lige stødt ind i dette fra Samsung. LE40B650 Det virker til man får mere for pengene hos Samsung (full HD) Dog med 2" mindre.

Spørgsmål: Er der nogle der kan rådgive mig omkring hvad jeg skal købe ud fra forskellige objektiver.

1. De hardcore tekniske spec.
2. De garanti/kvalitetsmæssige ting.

Håber på et hurtigt svar, da mit Dankort skriger efter at blive brugt!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, du får højere opløsning i Samsungs TV, men det har ingen betydning. De ekstra pixels kan du ikke se, med mindre du sidder klods op og ned af TV'et. Det har vi skrevet om før:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511

Garanti og kvalitet for de to produkter er den samme. Køber du et TV, der er beregnet til det nordiske marked, så vil den danske producent stille garanti og service til rådighed. Det får du ikke hvis du køber parallelimporteret. For X10's vedkommende, skal modelnavnet hedde "X10Y" før du får dansk garanti og for B650 skal der være et "XXE" et sted i navnet.

Jeg ville tage X10 og nyde godt af dets gode farvegengivelse. B650 lider, efter sigende, af slør i ligeså alvorlig grad som B7000-serien gør.
Af L_Duborg
Jeg takker for et grundigt svar og ikke mindst vanvittig hurtigt! Mener du det er det bedste fjernsyn til prisen? (jeg har PS3, wii der skal tilsluttes).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, jeg mener helt klart at X10Y er det bedste TV i sin prisklasse. Det vil være bedre til at håndtere hurtige bevægelser i billedet, som typisk kan fremkomme under spil. Desginet halter måske lidt, men X10 ser bedre ud i virkeligheden end det gør på pressefotos.

Der vil komme en anmeldelse af X10 her på siden inden længe. Rasmus har modtaget et eksemplar fra Panasonic, som står på testbænken i øjeblikket.