Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cableguy
Hej,

jeg havde egentlig besluttet mig for at købe en plasma-skærm (Panasonic), men er kommet lidt i tvivl, især efter at ha' set et Philips 42PFL9803 levere et fantastisk blu-ray/HDTV-billede (billedinstillingerne var de samme som i Rasmus' test af tv'et). Detaljerigdommen og dybden i billedet var i top, og helt den samme oplevelse har jeg ikke haft ved Panasonic-modellerne.
Har I nogle erfaringer, er LCD bedre end plasma når det gælder om at vise blu-ray/HDTV?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Generelt så er det ikke teknologien, der bestemmer om billedet er godt til Blu-Ray. Farvegengivelsen vil ofte spille dig et puds, så en dårligt indstillet skærm vil syne ringere end et med bedre farver og indstillinger. Netop når indstillingerne er korrekte, så vil du opleve, at billedet fremstår med en nærmest 3-dimensionel dybde. Dette anspores i høj grad også af en dyb gengivelse af sort (og god detaljegrad i mørke nuancer), hvilket 9803 er i stand til at levere. Du skulle kunne hive samme oplevelse ud af Panasonics modeller, men i sidste ende skal du jo vælge hvad du synes bedst om - ikke hvad vi tuder dig ørene fulde af.