Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Guld Tand
Hej ;)
Jeg havde tænkt mig at bruge alle 3 HDMI ind ,på 5090H og den optisk ud ,som er på tv,et og over til min Denon AVR-3805 receiver, er det noget der dur' og kan jeg det??
Får jeg det fulde digitale signal?
Har prøvet det ,der er lyd men receiver,en slår ikke over på Dolby digital?

O-O
Af xcardman
Det er klart der ikke vil står dolby digtial. Kun hvis en udsendelse sender i 5.1 lyd. Men en 5090H sender vist kun stereo ud.
Af NazmDK
Hvis det er Tv2 eller dr1 bliver de kun sendt i stereo..
Af Guld Tand
Ja,det er jeg godt klar over,har brugt min PS3 og en BD,og det er der jeg ikke ved om tv,et ikke kan sende det digitale signal vidre? ;;)
Af Guld Tand
Håber ikke kun at det er stereo,den optiske udgang kan udsende :(( ØV BØV!
Af xcardman
Guld Tand skrev:Ja,det er jeg godt klar over,har brugt min PS3 og en BD,og det er der jeg ikke ved om tv,et ikke kan sende det digitale signal vidre? ;;)
Det tror jeg ikke den kan, de skal tilsluttes direkte til din 3805.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan tilføjes, at der ikke sendes lyd ud af udgangene på TV'et hvis du ser kopibeskyttet materiale. Dette gælder både for Blu-Ray og digitalt TV.

Jeg kan ikke se hvilke signaler TV'et er i stand til at videresende ud fra manualen.
Af Guld Tand
Ok,men der kommer lyd ud af optisk ud, det er bare ikke Dolby digital også når jeg afspiller det du beskriver?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ikke hvis det er kopibeskyttet. Jeg har ikke fået sluttet mit eget til andet lydudstyr endnu, så jeg har ikke prøvet det.