Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bergmann
Hej.

Jeg overvejer kraftigt at investere i et Panasonic TX-P 42G10. Dog flyder det ikke med penge for tiden, og derfor vil jeg spørge jer, om man kan forvente et markant prisfald inden for de næste 6 måneder.
Jeg holdte øje med et Pana-tv sidste år, som faldt 3000 kr. i pris på et halvt år. Ud fra jeres erfaring, vil I så mene, at det også vil ske for dette tv?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Markant nej, prisfald ja. Alt falder i pris, men du får ikke noget pludseligt dyk i prisen. Ser du på prisudviklingen for G10 indtil videre, så snakker vi om ~100 kr. fald på et par uger hos de billigste forhandlere. Det er nok hvad du kan forvente dig i fremtiden også.
Af xcardman
Bergmann skrev:Hej.

Jeg overvejer kraftigt at investere i et Panasonic TX-P 42G10. Dog flyder det ikke med penge for tiden, og derfor vil jeg spørge jer, om man kan forvente et markant prisfald inden for de næste 6 måneder.
Jeg holdte øje med et Pana-tv sidste år, som faldt 3000 kr. i pris på et halvt år. Ud fra jeres erfaring, vil I så mene, at det også vil ske for dette tv?

På forhånd tak
husk på i 2008 var den vejledende pris langt højere på både px80 og pz80
mener den var ca 16000 for 42pz80 og 12000 kr for 42px80.

en g10 afløser pz80 og en x10 afløser px80
Af Illgor
Og så skal det jo også tages med i betragtningen at priserne faktisk faldt rimelig merkant inden release i forhold til oprindelige priser. Det var da omkring 1000-1500 kr på flere produkter. Så prisen er nok rimelig presset helt fra start af...
Men selvfølgelig vil der jo være et naturlig fald...
Af Bergmann
mange tak for jeres svar.
Lige et spørgsmål til:
Taget i betragtning, at det er et 42" plasma-tv af denne kvalitet ville det så gå an med et tv-ophæng fra Harald Nyborg?
Jeg har kigget på mange andre ophæng, men de er simpelthen for dyre. Jeg ved godt, at tv'et er dyrt (for mig), men jeg vil ikke betale yderligere tusinder, hvis ikke forskellen er markant. Designet på ophænget er underordnet i denne sammenhæng.
Af Lars K
Hvis du kan leve med afstanden TV'et får fra væggen (hvilket egentlig er ret optimalt når man snakker plasma), så er der absolut ikke noget galt med kvaliteten på det HN beslag.
Af Bergmann
Hvad er den optimale afstand fra væg til plasma-tv?
Af Lars K
Ca. 7 cm ifølge Panasonic
Brugeravatar
Af mew
Hos Dustinehome får et med ved køb over 30tommer.
http://www.dustinhome.dk/dp_1644.aspx

Det tilbud kunne de godt have lanceret i Febuar, da jeg handlede med dem.
Sjovt nok er det samme ophæng jeg valgte.
Brugeravatar
Af truehorses
MEN det beslag der medfølger er med tilt funktion - fylder mere
Vil tro man kan bytte til en anden....de plejer at være super service minded up-there
Brugeravatar
Af mew
Det vil da være dumt at bytte til noget mindre funktionelt, er det et Tv eller et møbel man vil hænge op?
Hvis man tænker på; airflow til blæsere, adgang til og ændring af tilslutningerne bag på skærmen og betragtnings vinkel til "masterlænestolen"
Er det da et fornuftigt ophæng til prisen.

Ps. Der er 2cm plastic afstandsstykker med,så man kan give Tv`et et lille sidevejs-tilt, hvis man ønsker det.