Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SoundWave
tmo720 skrev:
CFE skrev:Tusind tak for den information!
vidste slet ikke der fandtes sådanne problemer

anyway jeg er lige pludselig blevet meget i tvivl om jeg skal vælge Dell 2007FP eller en NEC LCD2170NX
Jeg har lige bestilt to stk. 2007FP hos Dell og fik dem handlet lidt ned. De har lovet mig at problemet ikke er i Danmark da de først har fået skærmene senere end de meste af resten af verden, men nu ser vi. Jeg tjekker når jeg modtager dem og så kan de få dem i hovedet hvis der er ballade ;-)
Hvad fik du presset prisen ned på?
Af tmo720
CFE skrev: du er meget velkommen til at skrive et review når du modtager den, find evt. inspiration i andres reviews!
Det skal jeg prøve om jeg kan finde ud af.
Af tmo720
SoundWave skrev: Hvad fik du presset prisen ned på?
7000 + moms for to stk og desuden køber mit arbjde rigtig meget skrammel hos Dell ;-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
CFE skrev:Jeg venter stadig :)
Beklager den lange ventetid. Jeg har ikke været så flink til at opdatere databasen. Den er dog opdateret med Dell skærmene nu og de kommende par dage følger alle skærme (forhåbentligt) fra andre mærker, som manger, samt en række LCD-TV.
Af SLL
2007FP, har det ikke et langsomt panel (16 ms)? Ikke så fedt til spil, men sikkert ok til alm. allround benyttelse.

SLL
Af CFE
syns 16ms er fint til spil, det er først når vi kommer over 20-25ms den ikke går længere imo.
Jeg har længe haft en gammel 16ms skærm, den er der ikke noget tydeligt slør på. Der er sikkert mere end på 5ms skærme, men syns ikke det er noget man lægger mærke til når man spiller.

Du kan jo evt. læse testen af den Dell skærm med 16ms S-IPS panel der er testet her på siden.
Af SLL
Hey,

Okay, tja.. jeg læste også noget om, at nogle af de gode paneler tit virker ligesom et hurtigt TN panel. Så der er nok noget om det :)
Af tmo720
SLL skrev:2007FP, har det ikke et langsomt panel (16 ms)? Ikke så fedt til spil, men sikkert ok til alm. allround benyttelse.

SLL
Husk at de 16 ms er en rise+fall-måling og mange af dem med de hurtige tider er en grey-to-grey-måling. Der er meget snyd i sammenligningen af forskellige paneltyper, der gør det svært at være helt objektiv. Desuden skulle et 16ms S-IPS-panel være hurtigere end et 16ms TN-panel, fordi TN-tiden kun glæder bestemte farver. Det er der kloge folk der kan sige meget om. Jeg regner bare med at under 16ms i rise+fall er godt nok at spille 3D-skyder med - det siger de kloge.

Under alle omstændigheder er jeg allround-bruger og min chef betaler til hjemmearbejdspladsen, så jeg er gået efter S-IPS, selvom jeg har været meget i tvivl, hvilket kan ses ud af de forskellige indlæg.
Af CFE
tmo720 skrev: Husk at de 16 ms er en rise+fall-måling og mange af dem med de hurtige tider er en grey-to-grey-måling. Der er meget snyd i sammenligningen af forskellige paneltyper, der gør det svært at være helt objektiv. Desuden skulle et 16ms S-IPS-panel være hurtigere end et 16ms TN-panel, fordi TN-tiden kun glæder bestemte farver. Det er der kloge folk der kan sige meget om. Jeg regner bare med at under 16ms i rise+fall er godt nok at spille 3D-skyder med - det siger de kloge.

Under alle omstændigheder er jeg allround-bruger og min chef betaler til hjemmearbejdspladsen, så jeg er gået efter S-IPS, selvom jeg har været meget i tvivl, hvilket kan ses ud af de forskellige indlæg.
De 16ms for Dell skærmen er responstiden fra black-to-white, responstiden for grey-to-grey er 6ms på Dell 2007FP
så vidt jeg er underrettet