Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nillerba
Nogen der kan forklare mig forskellen mellem Sony KDL40W5500K og en Sony KDL40W5500 - altså det K i enden ? Nogen forhandler skriver det med K og andre uden - hvorfor ??

Nils
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
K-modellen er den officielle danske (eller er det nordiske?) version.
Af Nillerba
yakken skrev:K-modellen er den officielle danske (eller er det nordiske?) version.
OK tak - Har tænkt mig at købe det uden K som LDCplanet sælger, kan jeg ikke være lidt ligeglad med det da jeg bruger yousee HD box ?

Har lige købt det samme tv hos LDCplanet til en ældre dame og sat det op med hendes canal digital system og der står det kanon flot..

Nils
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, hvis du vil beholde din boks, så er det fløjtende ligemeget hvilken model du køber. Jeg har dog ikke hørt rapporter om at non-"k"-modellen skulle have problemer alligevel, men der er altså en mening med bogstavet, hvilket vel var hvad du spurgte om.
Af Storgaard
Jeg købte 46W5500 fra lcdplanet, og udover den detalje, at menualen hverken er på dansk eller engelsk (men bl.a på tysk) så fungerer den rigtigt fint på mit YouSee signal - jeg bruger den indbyggede DVB-C tuner plus et viaccess CA modul

Menuen kan sættes op til dansk, så jeg tror egentlig udelukkende, at K'et refererer til sprogene i manualen

Men hvem bruger i grunden manualen? O_O

God fornøjelse med købet

/Sten
Af Nillerba
Storgaard skrev:Jeg købte 46W5500 fra lcdplanet, og udover den detalje, at menualen hverken er på dansk eller engelsk (men bl.a på tysk) så fungerer den rigtigt fint på mit YouSee signal - jeg bruger den indbyggede DVB-C tuner plus et viaccess CA modul

Menuen kan sættes op til dansk, så jeg tror egentlig udelukkende, at K'et refererer til sprogene i manualen

God fornøjelse med købet

/Sten
Tak - begge 2. Jeg hev manualen ned på dansk på
http://www.sony.dk/product/t32-w-series ... ype=manual

Nils
Af Nillerba
Nillerba skrev:
Storgaard skrev:Jeg købte 46W5500 fra lcdplanet, og udover den detalje, at menualen hverken er på dansk eller engelsk (men bl.a på tysk) så fungerer den rigtigt fint på mit YouSee signal - jeg bruger den indbyggede DVB-C tuner plus et viaccess CA modul

God fornøjelse med købet

/Sten
Sten ! Hvordan står det analoge signal på den fra yousee - har kun en sony harddisk optager uden HDMI kabel, hvor jeg kommer til at bruge scart, det må vel også udelukke at jeg ikke kan bruge et CA-modul med Viaccess kryptering ?

Nils
Af Nillerba
te]

Sten ! Hvordan står det analoge signal på den fra yousee - har kun en sony harddisk optager uden HDMI kabel, hvor jeg kommer til at bruge scart, det må vel også udelukke at jeg ikke kan bruge et CA-modul med Viaccess kryptering ?

Sten ! Kan du se YouSee TV guide med dit CA-modul, hvis det hele virker med det modul så er det nok smartere ( og billiger ) at bruge det modul..

Nils
Af xcardman
Nillerba skrev:te]

Sten ! Kan du se YouSee TV guide med dit CA-modul, hvis det hele virker med det modul så er det nok smartere ( og billiger ) at bruge det modul..

Nils
et analog signal på en lcd skærm, ser ikke godt ud. køb et ca modul og få et digital signal. Ellers lade være med at købe et lcd tv.
Hvorfor give 8000-9000 kr for et tv og sparer det sidste. Der er jo en grund til analog bliver lukket ned. En lcd skærm og så i 40 tommer er ikke bygget til af en håndtere et analog signal ordentligt.
Af Storgaard
Jeg har YouSee's TV guide på mit TV - det ser ud til at virke helt fint

Hvad angår kvalitet af billede analog/digital signal, så er det nok meget individuelt, hvad man synes..

Nu har jeg prøvet at zappe lidt frem og tilbage mellem den samme kanal på analog og digital. Min personlige mening er, at der helt bestemt ER forskel - også en forskel, der kan ses.. Jeg kunne se noget "støj" på det analoge billede på 3puls - og en antydning af skygger på teksten. Ingen af delene kunne ses på den digitale version.

På DK4 kunne jeg ikke se forskel (det var vist ikke den bedste optagelse..)

På BBC Entertainment var billedet det samme, men igen lidt skygger på teksterne.

Som sagt så er der en synlig forskel - jeg vil ikke påstå, at man ikke kan bruge mit 46" til analogt signal. Jeg vil sagtens kunne leve med det, men jeg synes helt bestemt, at der er umagen værd at købe et CA modul (har set dem fra ca 400 kr på nettet) og anskaffe et kort fra YouSee til 199 pr halvår. Billedet står fint, og du har EPG.

Vil du forkæle dig selv, så bestiller du HD pakken til 79 kr/mnd . Du får vistnok Kanal 5 HD og TV2 sport HD med gratis i fuldpakken - så kan du jo prøve at se dem. Med HD pakken får du Eurosport, Discovery, National Geographic, TV2 Film, BBC og MTV i HD version - jeg kan kun sige, at det ser godt ud.. :)

/Sten
Af Villanyi
Storgaard skrev:Jeg har YouSee's TV guide på mit TV - det ser ud til at virke helt fint

Hvad angår kvalitet af billede analog/digital signal, så er det nok meget individuelt, hvad man synes..

Nu har jeg prøvet at zappe lidt frem og tilbage mellem den samme kanal på analog og digital. Min personlige mening er, at der helt bestemt ER forskel - også en forskel, der kan ses.. Jeg kunne se noget "støj" på det analoge billede på 3puls - og en antydning af skygger på teksten. Ingen af delene kunne ses på den digitale version.

På BBC Entertainment var billedet det samme, men igen lidt skygger på teksterne.

Som sagt så er der en synlig forskel - jeg vil ikke påstå, at man ikke kan bruge mit 46" til analogt signal. Jeg vil sagtens kunne leve med det, men jeg synes helt bestemt, at der er umagen værd at købe et CA modul (har set dem fra ca 400 kr på nettet) og anskaffe et kort fra YouSee til 199 pr halvår. Billedet står fint, og du har EPG.

Vil du forkæle dig selv, så bestiller du HD pakken til 79 kr/mnd . Du får vistnok Kanal 5 HD og TV2 sport HD med gratis i fuldpakken - så kan du jo prøve at se dem. Med HD pakken får du Eurosport, Discovery, National Geographic, TV2 Film, BBC og MTV i HD version - jeg kan kun sige, at det ser godt ud.. :)

/Sten
PLUS at du får alle Canal+ og Tv1000 kanalerne på prøve i 7 dage.
Rigtig lokkemad, men når man så har vænnet sig til at have det, så er det lidt trist at miste det xD
Af Storgaard
Ja - det er da da vist noget om, hvis man anskaffer sig et helt nyt kort fra YouSee - tror endda, at det er længere end 7 dage..

Nu havde jeg så et kort liggende fra min gamle Selector boks, så jeg fik ikke lige bonus'en med i denne omgang ;)
Af Villanyi
Det er skam kun 7 dage.
Mit virker ihvertfald ikke mere.
De forsvandt i Torsdags, og der havde jeg haft Kortet + Tv i præcis en uge.
Skuffende. Der var en masse spændende programmer :D
Af Nillerba
Storgaard skrev:Jeg har YouSee's TV guide på mit TV - det ser ud til at virke helt fint

/Sten
Mange tak - Jeg har skam et YouSee kort til 199,00 kr.og deres standard box og har selvfølgelig tænkt mig at købe HD pakken og et CA modul eller leje deres HD box - hvorfor jeg spørg til analog er fordi jeg kun har en harddisk optager der ikke er HDMI klar - og fordi jeg lige har sat det samme TV op hos en anden hvor vi bare ikke kunne få det signal hun skulle have over i sin harddisk optager til at stå særligt godt. ( alt andet var perfekt )
Den eneste grund til at jeg kunne finde på at leje deres box er fordi jeg bruger radio delen ret meget, hvor fjersynet er slukket og den mulighed har man vel ikke med et CA modul.

Nå Ja Sten - hvordan virker det tv og CA modul når det skal finde det rette format ??

Nils