Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kirneh
Jeg har kigget på et Panasonic TX-P42G10

Som SD tv tror jeg det er bedre end sony'en.
Men hvordan er den til at vise still billeder fra et SD kort ?
Af lennon
kirneh skrev:Jeg har kigget på et Panasonic TX-P42G10

Som SD tv tror jeg det er bedre end sony'en.
Men hvordan er den til at vise still billeder fra et SD kort ?
Den er bedre end Sonyen i alle enkeltdicipliner mht billedgengivelse.Måske lige med undtagelse af stillbilleder hvor LCD teknologiens sterile skarphed kommer til sin ret.

Alt for mange fravælger helt klart plasma på et meget naivt grundlag, som : strømforbrug - indbrændingsfare - forældet teknologi - ikke full hd -volapyk osv osv.

Men pas nu for Guds skyld på med at bedømme noget som helst i en butik - udover design .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med LED belysningen så må vi nok erkende at LCD er rykket fra plasma mht. strømforbrug. 98W for et 46" LCD med LED belysning får du ikke et plasma ned på. Ikke at det betyder at W5500 bruger ligeså lidt i 52" versionen, men blot for at illustrere at lige netop dét punkt er lidt svagt.
Af lennon
yakken skrev:Med LED belysningen så må vi nok erkende at LCD er rykket fra plasma mht. strømforbrug. 98W for et 46" LCD med LED belysning får du ikke et plasma ned på. Ikke at det betyder at W5500 bruger ligeså lidt i 52" versionen, men blot for at illustrere at lige netop dét punkt er lidt svagt.
Jeg har ikke styr på hvad et Pana 42" G10 bruger i strøm vs et Sony 40"W5500 - som vist nok var kandidaterne.

Men når Panas 10% større billedareal er modregnet - og man tar udgangspunkt i ca 4 timers TV om dagen - så vil det fandme ta lang tid inden forskellen er hentet hjem på strømregningen . . . ? ! Men,dyb respekt for miljøet (B
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har såmen data på begge modeller. 46G10 sluger 170-180W efter kalibrering, men vores data på W5500 er for en 32" version, som siger 73W efter kalibrering. En 42" version vil have ca. 1.7 gange mere areal, så hvis forbruget stiger proportionalt (hvilket det nok ikke gør, selv katoderøret bliver tilsvarende større), så sluger er Sonyen lidt mere økonomisk.

Du behøver ikke prædike om miljø overfor mig 8) Mit TV brænder mere end 350 W af og jeg har ikke tænkt mig at have dårlig samvittighed. Det er prisen på et godt billede.
Af kirneh
De bruger deres tv så lidt at jeg ikke vil beregne på besparelser ved lavere strømforbrug :)

Jeg tror vi smider nogle af deres billeder på et SD kort og går ned og prøver det i en forretning
Af lennon
kirneh skrev:De bruger deres tv så lidt at jeg ikke vil beregne på besparelser ved lavere strømforbrug :)

Jeg tror vi smider nogle af deres billeder på et SD kort og går ned og prøver det i en forretning
Tror såmænd at selve´JPEG billedkvaliteten vil ta sig fint ud på Panasonic. Hvorimod de forskellige "værktøjer" til at bladre i billederne, zoome osv - nok er temmelig primitive . .
Af xcardman
lennon skrev:
kirneh skrev:De bruger deres tv så lidt at jeg ikke vil beregne på besparelser ved lavere strømforbrug :)

Tror såmænd at selve´JPEG billedkvaliteten vil ta sig fint ud på Panasonic. Hvorimod de forskellige "værktøjer" til at bladre i billederne, zoome osv - nok er temmelig primitive . .
Men heller leve med det, fremfor et dårligt SD signal.
en G10 har en rigtig god kontrast, så der skulle ikke være nogen problemer med jpeg billeder.