Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens. Skal bruge et rigtigt prisbilligt fladskærms fjernsyn. Og da jeg er rimelig ny inden for dette område søger jeg lidt ekspertise her på sitet!

Har kigget på et par fjernsyn. Bl.a Zepto's Pantheon 42" til 5500. Det er det fjernsyn jeg helst ville have, men da jeg skal køre det igennem kabel TV, opstår der jo et mindre problem. Derfor har jeg tænkt lidt på et af disse 2:

http://hifipriser.dk/Products/Listprice ... Specs=true

http://hifipriser.dk/Products/Listprice ... Specs=true

Kan ikke specifikt forstå forskellen, så det håbede jeg også lidt i kunne forklare mig om og/eller give mig nogen gode råd til andre fjernsyn jeg kunne købe.

Mvh. Tue.
Af Storgaard
Siden du i titlen specifikt skriver DVB-C, så går jeg ud fra, at vi taler om digitalt kabel tv.

Nu er jeg ikke 100 meter mester i Samsung, men den tydeligste forskel jeg så var, at 467'eren understøtter MPEG4, hvilket 457'eren ikke gør

Hvis du ikke har ambitioner om at se HD kanaler, så vil du fint kunne bruge 457'eren (i hvert fald indtil man begynder kun at sende i MPEG4, hvilket man vistnok gør i 2012 på det luftbårne signal - ved ikke med kabel tv)

Hvis du vil se HD kanalerne, så mener jeg bestemt, at du skal have fat i en MPEG4 tuner, og så skal du iøvrigt også have fat i et CA modul og et programkort fra din udbyder. På YouSee er der en enkelt eller to, som du kan se gratis - resten er betalingskanaler

God fornøjelse med "jagten" ;)

/Sten
Af Tue F. Hansen
Nu kan det jo i høj grad være mig der tager fejl! Er jo ret ny inden for området!

Men vil så vidt mene jeg skal have DVB-C, da jeg modtager kabel-Tv fra yousee. Og jeg ønsker selvfølgelig også Digitalt tv.

Men hvis jeg nu godt kunne tænke mig digitalt tv med kabel-tv fra Yousee, ville det så på nogen måde kunne lade sig gøre at få det med et DVB-T tv. Jeg vil som sagt godt have mig et Pantheon 42", hvis muligheden var der :)!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, du kan ikke se digitalt kabel-TV med et TV der kun har DVB-T.
Af Storgaard
Hvis du vil se digitalt TV fra YouSee (eller en anden kabel TV udbyder) så skal signalet gennem en DVB-C tuner. Hvis den ikke er i dit TV, så skal du bruge en ekstern DVB-C tuner - altså en boks fra YouSee

DVB-T: Terrestrial (med stue/tagantenne)
DVB-C: Cable
DVB-S: Satellite

/Sten