Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JacobH
Jeg har kabel-tv gennem en antenneforening, der levere DVB-T signal.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hmm... det er muligt at det er sat på så der er forbindelse til en antenne et sted. Version 3.33 skulle jo være en tak nyere end hvad trådstarter rapporterer om.
Brugeravatar
Af truehorses
Taler vi om automatisk opdatering af digituner
eller om opdatering af LGèns egen software....

Som lægmand bliver man hægtet af her....

Når man læser nogle af trådene anser jeg det som at det apparatets software/styring der opdateres...bedre modstand imod burn in

Længere nede tales om autoopdatering, som jeg tolker som opdatering af Digimodtageren...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Selve firmwaren af TVet - dvs. dets software - skulle også kunne opdateres over-the-air.
Af madass32
det er via usb. jeg udpakkede zip filen til en mappe af samme navn. ned på en tom usbnøgle, slukkede for tv'et i 20 sek. satte pinden i tændte igen og tv'et opdaterede. tog ca.2 min
Brugeravatar
Af truehorses
Takker....så fik vi den ged barberet....
Det andet blev squ lidt forvirrende

:s :s :s
Af mroerup
Har netop købt et LG 32PG6000 til min mor i torsdags...
Det har firmware 3.42
Ville bare lige nævne at der findes en endnu nyere firmware, i hvert tilfælde til 32PG6000.
Af madass32
stadig judder på 1080p24
testet på popcorn a-110 med .mkv !:(
Af ekelund
3.44 er lige kommet , og kan hentes på tidligere nævnt forum desværre stadig ingen changelog
Af madass32
så er 3.44 på skærmen, kan ikke lige se nogle ændringer stadig judder på 24p. jeg skulle installere den på en lidt anden måde denne gang, se på det tyske forum side 18
Af mbm
Er ikke helt klar over hvad dette judder går ud på?

24Hz hakker vel bare generelt? Har set det nede i tape-connection hvor alle TV hakkede ved blu-ray
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, 24p hakker ikke generelt. Judder opstår når du forsøger at omdanne 24 Hz til 100 Hz eller 50 Hz, da dette ikke kan foregå i hele multiplum. Derved vil der af og til opstå skæve gentagelser af billederne, som vil resultere i små hak i billedet.

På et TV med korrekt 1080p24 håndtering laves opdateringsfrekvensen om så den er eks. 48 Hz, 72 Hz eller 96 Hz.

Hvis du har set på et BluRay-signal der er distribueret til mange skærme, så er det nok sket via en komponent-switch, eller via en HDMI repeater uden 1080p24 undestøttelse. Så løber du ind i samme problem med judder.
Af mbm
Ok ekspedienten sagde at det var bare sådan. Jeg synes det så frygteligt ud.
Men det er ikke det firmwaren fixer?
Af madass32
den umiddelbare ændring jeg har oplevet fra at gå fra et af de første 42PG6000 til firmware 3.44 er at retension er blevet formindsket, måske er sortniveau blevet bedre, men har ikke målt med min spyder tv i nu. der er stadig judder, men det er reduceret på nogle film, men det er også kun .mkv jeg har set, der kan jo være rodet ved meget under konvertering. :o