Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et sony 37kdl4500 med indbygget digitale modtagere og mpeg4.

Men jeg kan ikke tage nogle digitale kanaler overhovedet p.t.

Burde jeg i det mindste ikke kunne modtage dr update, dr, tv2 og lignende? Eller er der noget jeg har misforstået?

Ideen med indbyggede digitale modtagere er vel, at jeg netop ikke først skal have en boks?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du har kabel-tv så skal du skal have et CA modul af den såkaldte Viaccess type og så skal du have et programkort fra YouSee.

De digitale kanaler over antenne-Tv (DVB-T) kan hives frit ned, ja. Det bør du allerede nu kunne, hvis du har tilsluttet en antenne.
Af dkscan
Også med kabel-tv kan man se DR1, DR2, DR Update og TV2 digitalt uden CA-modul og kort.
Jeg har et Panasonic Viera TX-32LMD70F med DVB-T tuner.

Den er koblet til Yousee og den trækker alle pakkens kanaler ind ok. Problemet er bare at alt kører analogt. Det fortæller fjernsynets infotekst ihvertfald.

Jeg har prøvet og prøvet at få svar på hvordan jeg får adgang til digitale kanaler.

Om ikke andet, så bare DR1, DR2 og de andre gratis.

Problemet er bare at det ikke virker. DVB-tuneren ikke kører.

Ved aktivering af DVB kommer fejl:

Ingen DVB-signaler fundet
Kontroller antenne eller lokal DVB-tilgang
Tryk på OK for at starte Autosøgning

Gøres dette sker der ikke noget, andet en søgning afsluttes uden resultat.

Så for at gøre en allerede al for lang mail længere, så er jeg mildest talt overrasket over ovenstående postulat om det lader sig gøre uden problemer, uden CA-modul og kort i sammenhæng mellem Panasonic og Yousee.

Så svaret ønskes i den grad uddybet, da Yousee's Kundesupport er helt til grin....

Afventer svar og på forhånd mange tak for en hvilken som helst hjælp.
Panaviera skrev:Jeg har et Panasonic Viera TX-32LMD70F med DVB-T tuner.

Den er koblet til Yousee og den trækker alle pakkens kanaler ind ok. Problemet er bare at alt kører analogt. Det fortæller fjernsynets infotekst ihvertfald.

Jeg har prøvet og prøvet at få svar på hvordan jeg får adgang til digitale kanaler.

Om ikke andet, så bare DR1, DR2 og de andre gratis.

Problemet er bare at det ikke virker. DVB-tuneren ikke kører.

Ved aktivering af DVB kommer fejl:

Ingen DVB-signaler fundet
Kontroller antenne eller lokal DVB-tilgang
Tryk på OK for at starte Autosøgning

Gøres dette sker der ikke noget, andet en søgning afsluttes uden resultat.

Så for at gøre en allerede al for lang mail længere, så er jeg mildest talt overrasket over ovenstående postulat om det lader sig gøre uden problemer, uden CA-modul og kort i sammenhæng mellem Panasonic og Yousee.

Så svaret ønskes i den grad uddybet, da Yousee's Kundesupport er helt til grin....

Afventer svar og på forhånd mange tak for en hvilken som helst hjælp.
yousee skal ikke yde support på dit tv.

Dit tv har overhovedet ikke DVB-c tuner, så det kommer du aldrig til.
dvb-t tuner er kun til antenne.
Køb en HD boks fra yousee eller køb et nyt tv med dvb-c tuner. Ellers må du leve med analog tv fra yousee.