Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fiskee
Hey, vi har længe ville ha et nyt fladskærms tv og var tæt på at købe et Samsung LE-46A856 før jul, men valgte og vente for at se 2009 modellerne.

Så valget står mellem:

Samsung LE-46B650
http://www.danskdatasalg.dk/?vare=10997&menu=652600
For:
Nyere teknologi, ingen rød kant
Mod:
Tykkere, buet underkant, "mørk efterslør som på led'en i har testet?"

Samsung LE-46A856
http://www.danskdatasalg.dk/?vare=10537&menu=652600
For:
Serie 8, tyndt design med lille kant omkring skærm, har set det live og det nice :)
Mod:
Ældre teknologi, rød kant

Hvilket tv skal vi vælge?, Er der trailing problemer på den nye model? I må meget gerne finde på flere for og imod.

TAKKER og love fra fiskee
Af jimmi_f
Jeg hopper lige med på en lytter :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Var der ikke en der nævnte at B650 havde samme tendens til slør I en af de andre tråde herinde?

Jeg ved at den har fået en del ros, men det undrer mig, at f.eks. sider som hdtvtest.co.uk ikke nævner slør for Samsungs modeller. Jeg mistænker dem for at være for teoretiske i deres tests og bruger for meget tid med testbilleder og test DVD'er.
Af fiskee
Rasmus Larsen skrev:Var der ikke en der nævnte at B650 havde samme tendens til slør I en af de andre tråde herinde?

Jeg ved at den har fået en del ros, men det undrer mig, at f.eks. sider som hdtvtest.co.uk ikke nævner slør for Samsungs modeller. Jeg mistænker dem for at være for teoretiske i deres tests og bruger for meget tid med testbilleder og test DVD'er.
Jo mener jeg læste en der skrev noget om det, derfor jeg overvejer den ældre serie 8. Synd i ikke har haft den til test nu i har testet den nye LED. Kan se sort niveauet var lidt dårligere på den gamle serie 8 kontra den ny led i testede, er det mon grundet led eller panelet?
Af fiskee
Læste lige review af den nye series 6 og den gamle series 6 på hdtvtest.co.uk. De vist ik helt så glade for den nyes input lag.

LE-40A656 er 30ms langsommere end Samsung F96.

LE-40B650 er 85-100ms langsommere end Samsung F96.
Dog kan man ifølge dem justere brightness contrast og sharpness i GAME MODE, som stadig er 17-33ms langsommere end LE-40A656.

Tænker hvis det holder at den gamle 6 serie passer med den gamle 8 serie, så det fandme noget tis at game hardcore ps3 på den/de? nye samsung :/
Af busser007
Hej Fiskee,

Har selv lige købt et 46B658, efter i flere måneder at have læst indlæg her.
Et kanon tv, gik selv bort fra de nye B7000 da de var noget dyrer og teknikken ikke gav et bedre billede i forhold til pris.

Den er sat op med både analog og en Yousee boks til digital og HD.
Hold kæft et godt billede når det viser digital og HD, analog er da og så fint i billede, men man kan da godt se forskel.

Har set Ishokey og CL i tordsdags, har ikke lagt mærke til noget slør.

Fik det til 12.000 kr. hos Milo radio.

Claus
Af SjaiGuy
Jeg har ogs¨fpr nyligt købt et LE46B658 og har heller ikke opdaget noget slør er yderst tuil freds med billedet.. er lidt genskær grundet glaspladen foran, men det er ikke nogiet jeg anser som noget videre problem

Jeg er ihvertfald yderst tilfreeds med it tv :-)
Af fiskee
Har været i fona idag og set på dem, virkede som om den nye 6 serie havde lidt dårligere betragtningsvinkler.

Billedet så fint ud, men synes designet på den i fona var lidt la la :/

Hælder sku mest til A856 pt. pga input lag og især design og tykkelse, men haader gammel teknologi :/
Af jimmi_f
Jaaah gammel teknologi kan være nederen... Men du skal nok vælge den du hælder mest til fremfor den med nyest teknologi.
Det nye er jo ikke nødvendigvis meget bedre end det du finder i A856'eren... Jeg ville vælge A856 hvis det var mig :-)
Af fiskee
jimmi_f skrev:Jaaah gammel teknologi kan være nederen... Men du skal nok vælge den du hælder mest til fremfor den med nyest teknologi.
Det nye er jo ikke nødvendigvis meget bedre end det du finder i A856'eren... Jeg ville vælge A856 hvis det var mig :-)
Ja kom jeg også frem til, har bestilt et A856 :D