Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

har netop investeret i leje af en Yousee-box fordi jeg gerne ville slippe for scartkablet og gå over til HDMI, men det fungerer ikke umiddelbart. Har talt med min Tapeconnection hvor skærmen er købt og han var utroligt hjælpsom. Han mente at det skyldes at opløsningen i HDMI'en på min panasonicskærm er lavere end opløsningen på Youseeboxen og at jeg skal have skruet ned for opløsningen på min pana. Og han opfordrede mig til at sætte et scartkabel for at få forbindelse så jeg kan skrue ned for opløsningen.

Problemet er bare at i min vejledning til panasonic-tv kan jeg ikke finde noget om justering af opløsningen på HDMI???

Alternativt sagde han at jeg kunne bruge den kabelforbindelse med alle farverne (kan ikke huske hvad han sagde det hed) så mente han at problemet også ville blive løst og jeg kunne endda få lov at låne et kabel af dem til at forsøge med...

Er der nogen som har prøvet noget lignende og har et løsningsforslag???
mikri skrev:har netop investeret i leje af en Yousee-box fordi jeg gerne ville slippe for scartkablet og gå over til HDMI, men det fungerer ikke umiddelbart. Har talt med min Tapeconnection hvor skærmen er købt og han var utroligt hjælpsom. Han mente at det skyldes at opløsningen i HDMI'en på min panasonicskærm er lavere end opløsningen på Youseeboxen og at jeg skal have skruet ned for opløsningen på min pana. Og han opfordrede mig til at sætte et scartkabel for at få forbindelse så jeg kan skrue ned for opløsningen.

Problemet er bare at i min vejledning til panasonic-tv kan jeg ikke finde noget om justering af opløsningen på HDMI???

Alternativt sagde han at jeg kunne bruge den kabelforbindelse med alle farverne (kan ikke huske hvad han sagde det hed) så mente han at problemet også ville blive løst og jeg kunne endda få lov at låne et kabel af dem til at forsøge med...

Er der nogen som har prøvet noget lignende og har et løsningsforslag???
Utroligt man skal høre om en sælger som ikke ved en pind.
der burde være en sælger og en tekniker i være butik, men det kommer der nok ikke.

Man kan ikke justere opløsning på en skærm og din kan modtage 720P og 1080I. Men prøv og sætte opløsningen til 720P på boxen.
Samt prøv med et andet HDMI kabel.

Det kan faktisk være han har lidt ret, for kan ikke huske om en TH37pv60 kan modtage 1080I som bokseren udsender.
så på med et scart og se om du kan indstille den til 720P, som også er det bedste til din skærm.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Kunne også være at Mikri havde misforstået det ...?

Men det er helt klart opløsningen på Yousee-boksen der skal skrues ned til 720P ... Derefter kan du tilslutte HDMI-kablet igen til dit tv.