Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morientes
Hej

Pga det kendte blå blink problem har Samsung tilbudt mig at jeg kan få byttet min 796 til en B7000.

Hvad er folk mening om de to TV vs. hinanden? Kan det betale sig for mig at få byttet.
Der er jo f.eks. ikk LED local dimming på B7000.

Bortset fra blå blink er jeg ret glad for min 796'er...

EDIT: nærmere betegnet må det være 46B7070 jeg kan få...

EDIT2: PS: Jeg har læst den fine anmeldelse af B7070 og det lyder jo umiddelbart meget godt.
Problemet med slør lyder dog noget bekymringsvækkende...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er det ikke alle der generes i samme grad af slør. Det bør du næsten gå ud i en butik og få set med egne øjne.
Af Morientes
Ok.

Men hvad mener du om TV'et i forhold til 796?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har ikke testet dem ligeså grundigt som Rasmus har, så mine erfaringer med begge TV strækker sig til hvad udstillingseksemplarene har kørt af materiale. For B7000's vedkommende var det ret dårligt testmateriale, som ikke viste andet end en reklamekampagne for "LED TV".
Af Morientes
Ok, tak for svaret.

Jeg venter til Rasmus kommer forbi og giver sin mening så. :)
Af xprezz
Hmm kunne være skulle ringe til Samsung og høre om jeg også kan lave en bytter. Er dog lidt skeptisk ved at gå fra local diming LED til edge LED. Er blevet meget glad for det høje kontrastniveau.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kontrastniveauet skulle være ligeså højt på den nye B7000 takket være et bedre panel, som bedre kan lukke af for lyset.
Af Morientes
Så håber jeg også den kan hænge på samme ophæng som min 796'er hvis det er.
Havde en del bøvl med at hænge det op. Borede igennem adskillige ledninger. :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ophænget til B7000 er sådan en rund fætter, som TVet hænges op på - ligesom et billede på et søm. Jeg ved ikke om det også har alm. VESA huller.
Af Chabar
Jeg forstår ikke hvorfor folk er så solgt på det local dimming. En af mine venner har købt et 46a796 for en måneds tid siden, og jeg synes virkelig den 'halo' effekt ødelægger sortniveauet for ikke at snakke om shadow detail ikke er helt så god med local dimming.

Prøv engang at sætte Lord of the Rings på. Intro scenen, hvor man hører Galadriel snakke helt i starten med sort baggrund, og så kommer der tekst, hvor der står Lord of the Rings.. 2/3 af den sorte baggrund bliver markant lysere. Hver gang der er billed på skærmen vil LED pærene lyse op på den måde, så det åh så fantastiske sortniveau, som de her skærmen skulle kunne nå, er effektivt ubrugeligt.
Af Morientes
Jeg har nu aldrig været specielt generet af den halo-effekt. Ja, jeg tror dårligt jeg har set den overhovedet ved almindeligt brug.
Sad du lige foran TV'et da du så Ringenes Herre? For hvis man sidder skævt for bliver det MEGET tydeligere.

Med hensyn til B7000 ville jeg meget gerne vide om den kan hænge på samme ophæng som min 796'er, hvis nogen ligger inde med den viden?
Af xprezz
Det må stå i spec sheet om den understøtter vesa. men ville det ikke være federe med det beslag der hører til så kan du jo få det helt fladt på væggen.
Af xcardman
Morientes skrev:Hej

Pga det kendte blå blink problem har Samsung tilbudt mig at jeg kan få byttet min 796 til en B7000.

Hvad er folk mening om de to TV vs. hinanden? Kan det betale sig for mig at få byttet.
Der er jo f.eks. ikk LED local dimming på B7000.

Bortset fra blå blink er jeg ret glad for min 796'er...

EDIT: nærmere betegnet må det være 46B7070 jeg kan få...

EDIT2: PS: Jeg har læst den fine anmeldelse af B7070 og det lyder jo umiddelbart meget godt.
Problemet med slør lyder dog noget bekymringsvækkende...
Jeg havde byttet den med det samme, en 7070 har ikke mere slør end 796. Så hvis du ikke har set det på din 796, så vil du sikkert heller ikke opdage det.
xcardman skrev: Jeg havde byttet den med det samme, en 7070 har ikke mere slør end 796. Så hvis du ikke har set det på din 796, så vil du sikkert heller ikke opdage det.
Hm, er du sikker på det?
Jeg har ikke bemærket noget slør på min 796'er...