Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

tarok skrev:http://www.digitalfernsehen.de/news/new ... 68931.html

Hvorfor mon? Et dårligt varsel for den øvrige plasma produktion?
Jeg tror vi nærmer os mere og mere tiden til at hoppe væk fra Plasma og LCD og over på andre teknologier som OLED eller 3D-fjernsyn..

Hvis du ser på salgstallene for plasma så er det kun hver 10. tv som der sælges, som rent faktisk er et plasma og det gør udviklingsomkostningerne for teknologien meget dyrere. Det sammenholdt med et generel ønske om mere energivenlige tv..

Der vil uden tvivl stadig være firmaer som har det i deres pipeline noget tid endnu, da der også skal være noget kvalitet til de mest kritiske forbrugere på billedsiden men langsomt vil de udfase deres produktion og koncentrere sig om noget de kan tjene mange penge på...

Om det så er Laser, OLED, 3D eller noget helt fjerde som de sætter deres pegene på, det tør jeg ikke at spå om men værd er det at bemærke at de forhandlere som dropper plasma stadig vælger at holde gang i deres LCD-produktion.
Af sketchpad
Plasma er også en DYR teknologi i forhold til LCD,
og selv om LCD er LANGT ringere er det også LANGT billigere
at producere end en plasmaskærm.

Og i finanskrise-tider er det mangel på penge der styrer
spillet, det kan man jo bare se på nedlæggelsen af den ultimative fladskærm (nemlig Pioneer Plasma!)

En Plasma er også sværere mht. logistik, den skal fragtes
vertikalt istedet for horizontalt, vi taler om etpar tunge
glasplader der ligger ovenpå og under cellerne, det er
ikke helt ligetil!

Den er også MEGA tung i forhold til LCD, så ja - det koster
kassen, og når de ovenikøbet skal KOSTE MINDRE end en
LCD skærm...bare fordi forbrugerne siger det - jammen så
siger det sig selv at LG, Pioneer og andre siger STOP
det her gider vi simpelthen ikke.

Jeg er ihvertfald SUPER glad for at jeg fik mit LG50PG6000
før de forsvinder, det er det bedste fladskærms-tv
jeg har haft til nu, og jeg har haft en del af dem,
deriblandt Sony FULL HD LCD skærm.
Af tarok
Jeg ville personligt også være meget ked af, hvis plasma forsvandt, for jeg synes ikke at LCD kan matche i billedkvalitet.
Det gør lidt ondt at se den ene efter den anden falde fra.
Af helloween
"Reports surfaced last week from a Korean news agency that LG was set to pull out of the plasma production market as Pioneer did before them due to a slump in sales and thus profits.

The reports quoted an interview with LG vice president Lee Gyu-hong who implied that there was no future for LG in the market thanks to the deteriorating profitability: 'If we cannot draw growth strategy, we would make the decision to withdraw within a year'.

LG has however taken the unusual step of releasing an official press release denying such reports.

Reaffirming its role as a founding member of the Plasma Display Coalition, LG has stated that plasma TV is an important segment in the market and that as such it is committed to the business.

LG expects to sell more than three million plasma displays in 2009 and will be focusing its efforts on models in the 50in plus range, including two new 60in models."
http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/uan/2747
Af sketchpad
Nice...

"I love it" :)
Af tarok
Bedste nyhed hørt længe. Dejligt, da LG efterhånden laver temmelig gode og uroligt flotte plasma tv.

:)