Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bergmann
Hej alle.

Jeg ved, at det er muligt at leje film igennem boks fx zaptor. Jeg ønsker dog ikke at have en boks på nuværende tidspunkt, og derfor vil jeg høre, om det muligt at leje film igennem TV'et ?

Mvh
Philip
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det kan ikke lade sig gøre. Det er en feature som den eksterne boks tilbyder og det er der pt. ikke noget TV der kan efterligne. Det er jo også specifikt fra udbyder til udbyder, hvilket teknologi der skal til og det kan en producent af TV ikke tage højde for.

Jeg har flyttet din tråd til det rette forum.
Af Henning
Jeg står og venter på mit Pana 50" X10Y - og vil gerne kunne leje film via nettet. Hvad vil I anbefale ?

Kan en PS3 klare jobbet ? (så får jeg spillemaskine og blue-ray afspiller med i købet)

Eller er det bedst at investere i et mediecenter ?

Håber I kan hjælpe.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer an på hvordan du agter at leje dine film. Hvis du tænker på video-on-demand fra Yousee eller andre TV-udbydere, så kræves det at du har en af deres dedikerede bokse. Dette kan ikke gøres via en PC eller konsol.
Af Henning
Jeg får signal fra vores antenneforening, og havde tænkt mig at få en spillemaskine eller mediecenter for derigennem at gå på nettet og leje (streame) f.eks. via cdon.com eller andre udbydere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du er nok nødt til at sætte dig ind i hvilke formater og programmer der er nødvendige for at kunne leje film via disse tjenester. Umiddelbart ville det nok være nemmest at klare via et mediecenter, da du her kan installere eventuelle plugins og ekstra programmer. Det vil du få svært ved på en PS3.