Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af whc
Må indrømme jeg pt hælder mest til LCD, vil gerne kunne tilslutte min pc i høj opløsning, og så i fremtiden når min nuværende dvd ikke kan mere, så skal jeg nok have mig en blueray afspiller, så fullHD vil være rart at have.

Lige pt er jeg ret tændt på en af de nye fra LG, 42LH4000 og/eller den billigere 42LH3000. Nogle der har erfaring med LG, og laver LG og Philips stadig paneler sammen?
Brugeravatar
Af truehorses
Hovedproblemet med at importere en MPEG4 dekoder beregnet for Europa, er at DK har valgt nyeste komprimeringsteknik på lydsiden..., som et af de eneste lande...

Det betyder ganske enkelt at du får billede på, men har en potentiel risiko for ikke at kunne få lyden med....Derfor tester Boxer de enkelte modeller og godkender løbende div. tv på markedet...

Ville med dit budget uden tvivl vælge Pana X10Y...
Bedste billede til prisen på markedet pt......
Af Kief
truehorses skrev:Hovedproblemet med at importere en MPEG4 dekoder beregnet for Europa, er at DK har valgt nyeste komprimeringsteknik på lydsiden..., som et af de eneste lande...

Det betyder ganske enkelt at du får billede på, men har en potentiel risiko for ikke at kunne få lyden med....Derfor tester Boxer de enkelte modeller og godkender løbende div. tv på markedet...

Ville med dit budget uden tvivl vælge Pana X10Y...
Bedste billede til prisen på markedet pt......
Vil det sige at hvis man får Boxer til at godkende tv'et, altså spørger dem om det vil virke, så kan man være sikker på det passer til danske forhold og dermed også eksempelvis Yousee i DK?
Brugeravatar
Af whc
Ja tror det er sådan det hænger sammen, hvis de ter godkendt til boxer burde det virke med alle, hvis jeg ikke tager fejl. Men svært helt at få det afklaret, de forhandlere jeg har forhørt mig ind til videre, er ikke sikker på om det nu også virker, når jeg spørger ind til det.

Hvorfor skal der også være så mange tvs at vælge imellem, er ved at blive skør af at kigge på tvs :).
Brugeravatar
Af whc
Nå så har jeg bestilt et tv, det blev LG 42LH4000, syntes det er her man får mest for pengene, er godt nok ikke på boxers godkendte liste, men tvet er ikke parallel importeret, og i følge forhandleren skulle det virke med boxer og yousee.

Håber det kommer i morgen, for står helt uden tv lige pt :d.
Af TYBO
Med fare for at blive flamet af Panasonic/Pioneer/plasma mafiaen udtaler jeg mig her:
Kan helt klart godt forstå dig. Folk herinde har en tendens til at de skal kunne lide et bestemt TV og så ser man totalt bort fra features.
Personligt kan jeg stå i en butik og nærstudere 2 TV hvor den ene er dobbelt så dyr som den anden og ikke se forskel på dem.
Forskellen i selve billedet er minimalt i dag fra TV til TV og det er synd at man ser bort fra features for det er dem som pisser en af i dagligdagen.
TVet er ikke bare et TV i dag...det er også et design som man har stående og der er det altså totalt nederen at have et panasonic stående der skriger væk af hæslig design.
Så snart TVet er hjemme i stuen så har du ikke andre TV ved siden af dig som du kan sammenligne med og dit TV vil have et fantastisk billed.

Held og lykke med dit LG...vi har lige fået et på arbejdet og det har et fantastisk billed :)
Af lennon
TYBO skrev:Med fare for at blive flamet af Panasonic/Pioneer/plasma mafiaen udtaler jeg mig her:
Kan helt klart godt forstå dig. Folk herinde har en tendens til at de skal kunne lide et bestemt TV og så ser man totalt bort fra features.
Personligt kan jeg stå i en butik og nærstudere 2 TV hvor den ene er dobbelt så dyr som den anden og ikke se forskel på dem.
Forskellen i selve billedet er minimalt i dag fra TV til TV og det er synd at man ser bort fra features for det er dem som pisser en af i dagligdagen.
TVet er ikke bare et TV i dag...det er også et design som man har stående og der er det altså totalt nederen at have et panasonic stående der skriger væk af hæslig design.
Så snart TVet er hjemme i stuen så har du ikke andre TV ved siden af dig som du kan sammenligne med og dit TV vil have et fantastisk billed.

Held og lykke med dit LG...vi har lige fået et på arbejdet og det har et fantastisk billed :)
Det kan du godt ha lidt ret i. Men spørger man herinde, vil man uvilkårligt også få svar fra "bedste billed mafiaen" .
Der har lige været et kvalificeret indlæg fra en bruger,som ikke kunne abstrahere fra den mekanisk støj på et Pana G10.Han byttede det ud med et SonyW5500, som han ærligt erkendte havde et synligt dårligere billede, - men overall passede bedre i hans liv.
Plasma-Pioneer-Panasonic har det bedste billede ja, - men er ikke nødvendigvis det bedste valg for alle. Kunsten består i at vælge og fravælge ud fra de rigtige forudsætninger .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TYBO skrev:Så snart TVet er hjemme i stuen så har du ikke andre TV ved siden af dig som du kan sammenligne med og dit TV vil have et fantastisk billed.
Alt er naturligvis relativt, men det bør nok tilføjes at det er et fantastisk billede i egne øjne. Langt de fleste TV vil også opnå et markant løft i billedkvalitet ved en kalibrering.
Brugeravatar
Af whc
->TYBO
Ja lige præcis, syntes ikke forskellen er så stor igen ,og design og gode menuer/features er også vigtige, samt strømforbruget er også en vigtig ting IMO. Men det er jo en smagssag, om man vil have det ene eller andet.

Glæder mig da til at mit nye tv kommer i morgen hvis alt går vel, har slet ikke noget tv lige nu, så bliver rart at kunne se lidt dvd igen, og kom fra et 32" LCD tv, så bliver også fedt med noget stører :).