Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et sony tv, med en playstation 3 som jeg ser bly-ray film med.
Nu har jeg købt et surround sound anlæg, og sat begge ting til tv'et med hdmi kabler.
Men hvordan får jeg nu lyden ud i surround sound anlægget i stedet for tv'ets højtaler, når jeg ser blu-ray fra playstationen? O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan benytte SPDIF udgangen på din PS3 til at overføre lyden til dit anlæg.
Af xcardman
Er der hdmi på det surround sound anlæg*

for hvis der er
hdmi fra ps3 til anlæg og et hdmi fra anlæg og til tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... hvis det har 1080p24 pass-through. Ellers skal man nok lade være.
Af Bobby88
Der er kun 1 hdmi udgang på anlægget, så det er ikke muligt.
Af xcardman
Bobby88 skrev:Der er kun 1 hdmi udgang på anlægget, så det er ikke muligt.
du skal jo også kun bruge en udgang til dit tv og en indgang til din ps3.
Men hvad er det for et og hvilken muligheder har dit anlæg.
for ellers skal vi gætte os frem.
Af Bobby88
Tv: Sony KDL 40W4000
Anlæg: Sony DAV DZ 260B
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Af en eller andet grund, så virker Sonys hjemmeside slet ikke på min PC, så jeg kan ikke se hvad dit anlæg har af specs. Hvor mange HDMI indgange og hvor mange udgange har det? Kan du se om det har 1080p24 understøttelse?
Af urbananen
Hvorfor ikke bare bruge den optiske udgang?
Så den skid ude af verdenen, og et optisk kabel koster jo ikke alverden.

Desuden er det ikke noget videre forskel jeg kan høre, ved at skifte imellem HDMI og optisk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med et 5.1 anlæg skulle det næsten også være umuligt at hive en hørbar bedre lyd ud via HDMI, men eftersom det er blevet bragt på bane, så fortjener Bobby næsten at vi følger den til dørs.

En anden ulempe ved brugen af HDMI pass-through er jo også at anlægget SKAL være tændt for at det vil virke. Så har man ikke længere noget valg.
Af urbananen
Ja, og det var så derfor jeg hoppede tilbage til optisk.. Forstærkeren (her hjemme) sluger jo satme 100w, og det er jo lidt unødvendigt hvis man bare skal glo billedet, eller andet fra PS3'eren.
Af xcardman
Med det anlæg er der jo ikke meget HD lyd, så er optisk fint
Af xcardman
urbananen skrev:Ja, og det var så derfor jeg hoppede tilbage til optisk.. Forstærkeren (her hjemme) sluger jo satme 100w, og det er jo lidt unødvendigt hvis man bare skal glo billedet, eller andet fra PS3'eren.
Hvis nu man har mulighed for HD lyd fra sit anlæg, når man ser blu-ray. Så er det ikke særlig fedt med optisk. HD lyd på et godt anlæg, er fedt.
Af urbananen
xcardman skrev:
urbananen skrev:Ja, og det var så derfor jeg hoppede tilbage til optisk.. Forstærkeren (her hjemme) sluger jo satme 100w, og det er jo lidt unødvendigt hvis man bare skal glo billedet, eller andet fra PS3'eren.
Hvis nu man har mulighed for HD lyd fra sit anlæg, når man ser blu-ray. Så er det ikke særlig fedt med optisk. HD lyd på et godt anlæg, er fedt.
Ja, nu har jeg desværre heller ikke muligheden for HD-lyd.
Sidder selv med en Denon AVR4306, og hvad jeg har hørt mig frem til, og fået fortalt, er der ikke den vilde forskel, med mindre man går op i en noget højere pris-klasse.