Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af onkeldunkel
Rasmus Larsen skrev:Interessant.

Bemærk dog, at der her tales om B850 plasmamodellen. Der kommer så vidt jeg husker også en LCD-TV variant.
Jamen, er B850 ikke plasma modellen og så er B8000 den tilsvarende model i LCD(LED) eller er LCD(LED) modstykket B9000? Man bliver forvirret på et højere plan med alle de forskellige modeller :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nej, der kommer vist både plasma og LCD indenfor B850.

Ligeledes findes der allerede nu B650 for LCD og B650 for plasma. Det er forvirrende, ja :)

Du kan adskille dem fra hinanden ved at kigge på de første bogstaver i modelnavnet. UE står for LED-TV, LE står for LCD-TV uden LED, og PS står for plasma ;)
Af tbigum
De vægophæng, er det magneter?
Af onkeldunkel
Rasmus Larsen skrev:Nej, der kommer vist både plasma og LCD indenfor B850.

Ligeledes findes der allerede nu B650 for LCD og B650 for plasma. Det er forvirrende, ja :)

Du kan adskille dem fra hinanden ved at kigge på de første bogstaver i modelnavnet. UE står for LED-TV, LE står for LCD-TV uden LED, og PS står for plasma ;)
Ahhhh - så blev jeg så klog :) Jeg var sikker på de 3-cifrede var plasma modellerne....
Af onkeldunkel
tbigum skrev:De vægophæng, er det magneter?
Ikke så vidt jeg ved. Der er vist tilsvarende huller i bagsiden af skærmen hvor de passer ind...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, som billedet viser, så er selve ophænget formet med en ydre kant. TVet har et hul bagpå som denne kant passer i, så du hænger TVet på den.
Af ugp
yakken skrev:Ja, som billedet viser, så er selve ophænget formet med en ydre kant. TVet har et hul bagpå som denne kant passer i, så du hænger TVet på den.
Hvad er det for et hul bagpå som "denne kant" passer i?

Det er nok bare mig der ikke forstår dig. Men det er jo mega simpelt, der er 2 huller bag i i hver side, hvor man montere en snor, som sidder mellem de 2 elementer der skal bag i, og den snor hænges om de 2 runde "ting", man har sat fast på væggen. Ligesom hvis du sætter et billede op.