Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
brian dybro skrev:Lennon: Jeg skal ikke have nogen parabol og der hvor jeg bor, er vi blevet pålagt at have Yousee. Og jeg er tilfreds med Yousee og Boxer har umiddelbart ingen interesse.
Har selv samme udgangspunkt, - Yosee så langt øjet rækker. Men Pioneeren er så enestående,at hvis jeg stod i en købssituation idag ville manglende dvb-c tuner ikke røre mig.
Af Guld Tand
Jeg har bestilt et i går,det kommer næste uge!! Ved ikke rigtig om jeg skal tro på den.
Tror at det ikke er så svært lige nu med at få sådan en,MEN det bliver det ;)
Har lige nu et Pioneer PDP-435 FDE ca.4år bliver mere og mere glad for det og det skal ikke sælges,ville bare ha' et af de sidste fra Pioneer :(( Køb et,nu!

Hvad kan jeg forvente? : PDP-435 FDE Vs. PDP-LX5090H (Fruen spørger) :)
Af lennon
Guld Tand skrev:
Hvad kan jeg forvente? : PDP-435 FDE Vs. PDP-LX5090H (Fruen spørger) :)
Fortæl fruen, at den er både større og bedre . . ;;)
Af Guld Tand
Tak,det er s.. da et svar der er til at forstå :D
Af crash
Sidder intet mere end 2.5m fra min pio og ser det ikke som noget problem. Ser jeg lidt flimmer fra antennen kan jeg da godt se at billedet ikke er optimalt når vi snakker analog tv. Men dvd og bluray samt alm digitalt tv spiller bare.

Simpelthen et kanon tv.
Eneste minus tvet har er den lidt sløve kanal siftning. Den måtte meget gerne gå lidt stærkere. Om dette kan laves ved en opdatering af tvet eller lign ved jeg ikke.
Brugeravatar
Af Tobster
crash skrev:Eneste minus tvet har er den lidt sløve kanal siftning. Den måtte meget gerne gå lidt stærkere. Om dette kan laves ved en opdatering af tvet eller lign ved jeg ikke.
Næææ... Intet minus.... Så er det fordi du tænker på knapperne fra 1-9?
tast 0 først, så skifter den med det samme. Eks. 01,02 osv...
Og ellers bruger du bare "ch up" og "ch down".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er alt jo relativt, så det afhænger jo af hvad du har været vandt til. Mit forrige TV skiftede kanal mindst 3 gange hurtigere end LX5090 gør.
Af crash
Nej det var med ch+ / - jeg mente. Men ja alt er relativt.
Har selv dette tv nu og mht til film, tv og ps3 er det 110% op til mine forventninger.
Mener stadig det en sløv kanalskift. :)

Forresten hva gør i når i ser 4/3 tv ? Jeg er begyndt at kørre det i zoom, er lidt træt af at se på 2 lys grå bjælker i siderne. Kunne det ikke bare have været sort ? Mener ik jeg kan finde nogle steder at ændre dette.
Nogen forslag ?

Og nej jeg har ik tænk mig at købe et 4/3 tv!! :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg zoomer mig ud af det eller lever med fladtrykte mennesker. Jeg nægter at have bjælker i siderne når jeg ser TV.
Brugeravatar
Af Tobster
Ditto..... Min står på 'Auto' og skifter fint på de fleste kanaler....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige en tilføjelse til det med de grå bjælker. Farven af disse kan ændres som man ønsker:
Tryk "Home menu"->Option->Side Mask->Brightness Sync.
Herefter kan du justere farven af de grå bjælker.

I samme dur kunne man fristes til, at ændre lysstyrken på den grimme blå diode, der lyser når TV'et er tændt:
Home Menu->Option->Blue LED dimmer
Herefter kan lysstyrken justeres.