Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey...

Jeg har kigget lidt rundt omkring på nettet, og har læst en del på forsiden og på forummet her, men søger lige lidt flere råd angåenden hvad jeg skal købe...

Jeg står nemlig og skal flytte, så vil gerne have et ordentligt fjernsyn til stuen, har et 32" Sony som jeg vil have på værelset, og søger så et nyt fjernsyn som gerne er mere end 42"... Men uden at det er alt for dyrt, har ca. 10.000 til rådighed med det må gerne være billigere, så jeg også kan få råd til nogle sækkestole;0)

I stuen kommer man til at sidde ca. 3 m. fra fjernsynet, og hvis der er gæster, vil der være nogen der sidder lidt skråt for fjernsynet, så det skal også gerne vise flotte billeder selvom man ikke sidder lige foran det... det bliver nok en vinkel på max. 45 grader til hver side, for dem der sidder dårligst...
Samtidigt har jeg en wii, så det skal det også gerne kunne bruges til, så det ikke bliver grimt hvis man står lidt tæt på...
Fjernsynet skal hovedsagligt bruges til at se sport og spille wii på;0)

Men må nok indrømme at jeg ikke har helt styr på hvad jeg skal kigge efter, når jeg ser på specifikationerne på de forskellige tv...

Lige et par links til de fjersyn jeg har kigget på:
Sony KDL-46W4000
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... pti1).html

PHILIPS 47PFL7623D
http://www.pixmania.com/dk/dk/2426076/a ... 7623d.html

Panasonic Viera TX-P50X10
http://www.pricerunner.dk/pi/2-1213972/ ... odukt-Info

Thomson 46E90NF32
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... ategoryID=

Det skal vel lige nævnes at der gerne skulle være yousee kabeltv der hvor jeg flytter ind, det har vel indflydelse på hvad jeg skal vælge eller???
Yderligere vil jeg gerne høre om pixmania sælger udelukkende nordiske modeller? Eller?

På forhånd tak...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville gå efter X10. Alternativt så kører recordere.dk et fælleskøb på LG 50PQ6000 som også ville være et godt bud (den er kønnere, men har ikke DVB-C).
Af cannavaro
LCD har den svaghed, at skærmen blandt andet begynder at miste farveintensitet, samt kontrast, jo længere man ser Tv'et fra siden af, hvilket en Plasma-skærm ikke lider af, og det kan betyde, at du undgår forskelsbehandling imellem gæsterne:)

De nyere LCD-skærme er blevet væsentligt bedre end førhen, men stadigvæk ikke perfekt.

Generelt er Plasma-skærme bedre i forhold til sports-udsendelser, og Wii klarer Plasma-skærme fint.

Til dit forbrug vil en X10 derfor være et rigtig godt bud. Hvis du ønsker at modtage digitalt Tv fra Yousee, kan du gøre brug af tv'ets indbyggede DVB-C tuner. Hvis du fortsat vil holde dig til analogt, er det som altid bare at sætte antennestikket i Tv.

Pixmania sælger sjældent modeller, købt via et nordisk land. Det meste er derfor parallelimport, hvilket kan have en indflydelse på f.eks. Tuner, sprog og garanti.

Du bør nok holde dig fra Pixmania, da adskillige kunder i DK er stærkt utilfredse, primært over deres håndtering af reklamationer.

Ud af de skærme du linker til, er X10 desuden det bedste Tv rent billedmæssigt.
Af Alfredo
TAkker for svarene...

X10 lyder jo super godt... Men har også kigget lidt på det LG som du skriver om Yakken, og det ser sgu meget fedt ud...

Kan du fortælle noget om forskellen på X10 og LG 50PQ6000? Og hvilken indflydelse har det at der ikke er DVB-C i det? Umiddelbart er der omkring 1000 kr i forskel, er det så bedere at gå efter X10?
Af Kief
Alfredo skrev:TAkker for svarene...

X10 lyder jo super godt... Men har også kigget lidt på det LG som du skriver om Yakken, og det ser sgu meget fedt ud...

Kan du fortælle noget om forskellen på X10 og LG 50PQ6000? Og hvilken indflydelse har det at der ikke er DVB-C i det? Umiddelbart er der omkring 1000 kr i forskel, er det så bedere at gå efter X10?
DVB-C bruger du KUN hvis du har kabeltv. Den kan give dig digital tv - altså tv i bedre kvalitet. Hvis du har parabol eller antenne på taget, så skal du bruge noget andet og så kan du godt undvære den...

Har du kabeltv kan du også godt undvære den, men så skal bare have en boks under tv'et, så det er lidt et spørgsmål om magelighed..
Af Alfredo
Oki...

Er der nogen der har erfaringer med hensyn til at tilslutte en computer til X10? Kører det fint nok?

Og hvor tæt på kan man sidde, før billedet bliver dårligere/dårligtuskarpt?