Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa..

Er kommet til at købe en lille Asus EeeBox B202 (XP) for kunne se det smarte i at kunne se en film eller hoppe på nettet og steame tv.. men jeg har et problem med at få det rigtige format frem på tv...

Kører jeg over VGA så kan jeg kun køre på laveste opløsningog tænder jeg så for en en x264 fil i 720p så har jeg nærmest det halve billede med af film.

Kører jeg over HDMI (dvi-hdmi) så kan jeg slet ikke få et brugbart billede...enten fylder det alt for meget eller alt for lidt og ret utydeligt, er der nogle som kan give nogle gode råd ??

Ideen med den EeeBox var at jeg kunne droppe Dvd og div udstyr og kun ha Eeen monteret bag på tv via vesabeslaget , men føler sku lidt lige nu at det var en dumt og spildte penge.

Håber på lidt gode råd så humøret kan komme tilbage...

Hilsen herfra

Carsten
Af xcardman
Det er ikke din px80 som har skylden med dvi/hdmi

på og se om du ikke har en overscan mulighed på din grafikdriver.
ATI har ihvertfald en overscan funktion og det står som regel al tid forkert som standard.
Af Kilroy
Problem fikset...

Løsning :

Grafik kort sættes til 1920x1080p i 50-60 Hz

Lyd over Spdif (optisk) (er det en EeeBox med ATI kort kan lyd godt gå igennem HDMI)

Vil dog sige at hvis man vil se en H264-X264 mkv fil eller lign så er denne model af EeeBox ikke egnet men ved at dem med ATI grafikfort ikke har et problem med det.

Er det en alm DVD iso/img fil så opscalerer den som feks nyere DVD maskiner med HDMI stik i... der kan steames film/tv uden nogen problemer og i super kvalitet.

Har selv prøvet mig frem til flere løsninger med afspillere i pc og klart bedste resultat kommer med Cyberlink PowerDvd som afspiller hvor lyd også er i DolbyDigital eller DTS hvis fil har det indlagt.
(afprøvede afspillere VLCPlayer, MediaPlayer Classic, ZoomPlayer)

Husk også at bruger du skærmen som pc skærm også i feks Office osv..så er plasma ikke det bedst egnede så anbefales ikke...men spil , film og lign er den super god :p

Håber at nogen kan få gavn af det her...nogle spørgsmål så spørg endelig...er selv blevet meget klogere omkring det her og hjælper gerne hvis du har et problem.