Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RGB
Hej Experter

Er der nogle som har et af disse fladskærne, vil jeg utrolig gerne vide lidt om dem. possitive som negative.
overvejer at købe en af disse....hjælp

Philips Essence 42PES0001H
Flot skærm og dejlig tynd, men hvordan er kvaliteten ??

Sony BRAVIA KDL-40EX1
Er betænkelig omkring trådløs forbindelse ??? virker det ??

håber I kan komme med lidt indput, så jeg kan beslutte mig.
Mvh RGB
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg regner med snart at modtage Sonys ZX1 serie, som også bruger den trådløse forbindelse, hvorefter jeg kan fortælle en del mere omkring dette.

Jeg har set Essence nogle gange efterhånden, og Tv'et giver - som en overordnet vurdering - en ydelse der ligger i toppen indenfor LCD lige i øjeblikket. Billedet på den er dog præget en del af nogle lidt for kraftige billedkredsløb, hvilket jeg personligt gerne ser bliver slået fra.
Af kims
kender ikke til Sony TVet, men har set Philips Essence TVet med egne øjne og er du gal hvor ser godt ud, både design og billedmæssigt!

Overvejer selv at købe Philips Essence, så har læst en del reviews, som alle giver det meget ros! Har blandt andet læst det her review:
http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... -LCD-TV/p1

Hvis (eller når :p) du køber Philips Essence, må du meget gerne fortælle dine oplevelser med det :)
Af RGB
Jeg takker for jeres fine svar
Af batistuta
Er der nyt her?

Har selv kigget på både Philips og Sony, da de opfylder mine krav til design og at skærmen gerne må være ret tynd. EX er vist 5,7cm og Essence omkring 4cm.

I levende live har jeg lige kigget på Samsungs nye LED belyste modeller (UE40-B6050 tror jeg det var) og den er ganske vist rigtig tynd, cirka 3cm, men designet syntes jeg ikke var særlig eksklusivt - det lignede alle de andre Samsung'er Fona havde stående :-(
Det koster cirka det samme som Sony (40") og Philips (42"), dvs. 13-14.000kr for 40" (jeg vil helst ikke meget længere op).

Endelig skal jeg ud og kigge på det helt nye LG LH7000, der er lige så tyndt som EX'eren, men prisen er jo en anden: 7000kr for 37" og 7900 for 40".
http://lcdplanet.dk/produkter/7-lg/123-lg-37lh7000/#

Angående Philips så jeg en bruger på Idealo.de skrive at der var en blæser i tilslutningsboksen der larmede! Hører meget gerne fra en Essence ejer omkring dette...
Brugeravatar
Af truehorses
Vil altså slå på at Panasonic G10 eller V serien giver et langt bedre billede...Indrømmet... Essence klarer sig supert af en LCD skærm.
Af hg
Jeg har haft et Essence tv i en måned nu, og har overhovedet ikke lagt mærke til nogen som helst form for blæserstøj. Boxen bliver dog meget varm, så du skal nok ikke planlægge at stille noget oven på den.

Jeg er meget glad for mit køb. Det eneste der irriterer mig er at tv'et ofte opdaterer kanallisten når den står i standby, og derved flytter alle kanaler tilbage til standardpositionerne. Hvis der er nogen der ved om man kan slå dette fra på en eller anden måde må i meget gerne sige til. Mit fix indtil nu har været bare at slukke tv'et helt så der ikke bliver kørt nogen kanalopdateringer i standby.

/Hans
Af batistuta
tak for tippet Hans, jeg må ha' set nærmere på sådan et Essence. En skam de ikke har puttet en harddisk i tilslutningsboksen...
Af Per Ole
Philips Essence står efter min mening designmæssigt væsentligt over alle andre fladskærme på markedet.
Det er et rent, tidløst, ”no nonsense” design, befriet for krampagtige modeluner, som fx skinnende pianolak og tivoliseret baggrundslys.
Og at den tekniske kvalitet også er i top, vidner alle udsagn om.
Jeg ville ønske, at denne serie udvides til at omfatte andre skærmstørrelser. For mit eget vedkommende meget gerne et 37”.
Med hensyn til spørgsmålet om kabel- eller trådløs forbindelse mellem tunerdel og skærm, er min erfaring som tidligere lydtekniker, at overførsel via kabel selvfølgelig er det bedste, enkleste og sikreste. Kun hvis der er rigtigt gode grunde til at køre trådløst, bør dette praktiseres.