Kief skrev:Leviathan skrev:Kief skrev:Som tilføjelse kan jeg påpege at B7000-modellen var udsat for kritik af clouding inden anmeldelsen kom herinde men efterfølgende viste det sig ikke at være et problem, tilgengæld mødte den trailing-problemer..
G10 har været kritiseret flere steder for at larme - også mere end det at man skal skrue helt ned. Det kan være det er blevet rettet på V10 men måske er der dukket et andet issue op, måske i forbindelsen med at skære de sidste tommer af tykkelsen..
Blot for at pointere at vi ikke kan antage noget om et tv før vi ser det - derefter synes jeg du kan rådgive alt du vil, men indtil det er det mere vildledning end vejledning.
Han skriver hvad I ville vælge, og jeg svarede ham på det....
På et forum vil det altid være en subjektiv vurdering.
Naturligvis, men eftersom du ikke kender til tv'ets mulige fejl og mangler kan du ikke foretage det valg og personligt ville jeg tro at du vidste bedre.. Du burde jo netop fortælle ham at du ikke er i stand til at tage det valg ud fra den information du har i dag.. Jeg synes også V10 ser spændende og flot ud, men det gør da ikke at jeg vil stå og anbefale den før end jeg kender den potientiale.. Som sagt kan der være større issues med den model end G10 og derfor er det et håbløst spørgsmål at give sig til at besvare.
Yakken besvarer det som man bør, nemlig med en henstilling om at vente til modellen er kommet... Før end det er sket, er din vejledning mere vildledning...
Trådstarter spørger specifikt efter to forskellige modeller, som ja er helt nye. Jeg svarer på, hvad jeg personligt ville gøre i hans sted - udfra hans kriterier! Jeg ville aldrig drømme om, at anbefale et tv som ikke er testet endnu, med mindre det er hvad efterspørges.
Mit rationale for at anbefale Panasonics plasma over Samsungs LCD, bygger på de to teknologier. For mig at se, kan det simpelthen ikke forsvares at købe LCD-tv, når man kommer op i de større størrelser som 50"; med mindre man vil give rigtig mange penge og få LED backlight, som fungerer. Jeg synes bestemt Sonys x-serie i en 46" er fantastik, men det er prisen ikke. Min vurdering - andre har selvfølgelig andre syn på det og behov. Derudover er Samsungs nye B8000 serie med samme panel som B7000, ud over at B8000 har 200Hz. Udfra den betragtning vil der ikke være forskel i billedkvaliteten på de to modeller. Om 200Hz er bedre end 100Hz? ja det må tiden jo vise.
HSA: Jeg synes det er klogt af dig at se på både Samsungs og Panasonics nye plasmaserier, bedømmelser i maj vil nok gøre det nemmere for dig at vælge

. På avsforum er der en diskussion om, hvorvidt Samsungs Plasmaserie 8 er merpengene værd i forhold til deres serie 6 (nogle mener, der er en klar forskel andre ikke). Det må fremtidens tests vise. Men hvis du går efter det slim design, er der ingen vej uden om serie 8.