Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige prøvet at sætte netværket til på min Sony W5500. Det fungere fint.
Så har jeg prøvet at sætte WMP op som server, og computer og TV finder fint hinanden. Jeg kan godt se de mapper jeg deler på TV'et, men ikke se selve video-filerne, den skriver der ikke er noget til visning.

Hvis jeg tager de samme video-filer over på en USB-nøgle kan TV godt vise dem.

Kan jeg have glemt og slå noget til i Windows Media player? eller har i en ide til hvad der så kan være galt?
Af ren nysgerrighed, har du nogen codec pakke installeret "oveni" Windows MediaPlayer?

Ofte kan wmp nærmest intet afspille hvis man bare har lidt små-komprimerede video-filer..

Er det muligt du kan bruge et andet program til at synkronisere med dit tv, prøv da evt. at hent programmet VLC mediaplayer..
Af jimsim
Ja jeg har diverse codecs installeret.
Min WMP virker fint, den afspiller alle mine video-filer, men det er deling det går galt med. Har ikke fået det løst endnu.

Jeg har lige prøvet at sætte TVersity op, som jeg har læst mange har gode erfaringer med. Men mit W5500 vil bare ikke godkender det som mediaserver... træls. :(
Af Klaus-
jimsim skrev:Ja jeg har diverse codecs installeret.
Min WMP virker fint, den afspiller alle mine video-filer, men det er deling det går galt med. Har ikke fået det løst endnu.

Jeg har lige prøvet at sætte TVersity op, som jeg har læst mange har gode erfaringer med. Men mit W5500 vil bare ikke godkender det som mediaserver... træls. :(
Hmm, lyder underligt. Så har jeg desværre ikke andet :/

Jeg ved dog der er et andet program ligesom TVersity, men kan desværre ikke huske navnet.. Det kunne måske være en mulighed! Beklager..
Af Storgaard
Jeg har præcis samme problem med min nyindkøbte 46W5500 :(

Jeg har prøvet Windows Media Player 11, men kan ikke få nogensomhelst videoer igennem til fjernsynet.
Jeg har prøvet TVersity, som TV'et ikke vil genkende (bliver forøvrigt diskuteret på TVersity's forum)
Jeg har prøvet TwonkyMedia, som overhovedet ikke dukker op under "video" menuen på TV'et.

De sidste par dage har jeg lånt en PS3, og hvis jeg bruger PS3 Media Server, så er der ingen problemer, og jeg kan streame alle mine videoer - men: W5500 genkender heller ikke denne media server..

Sony reklamerer med, at W5500 i modsætning til W4500 understøtter video over DLNA, men det er stadig ikke lykkedes mig at opnå dette..

His jeg sætter en USB harddisk til W5500 så kan jeg afspille AVCHD videoerne uden problemer.

Det virker som om DLNA virker meget dårligt på W5500 - når du vælger et billede går der adskillige sekunder før det vises på skærmen - selve "tegningen" af billedet på skærmen tager mellem 1 og 2 sekunder.. Når jeg gør det samme på en PS3 går det væsentligt hurtigere - det må da kunne gøres bedre...

Kan nå at returnere TV'et endnu, men jeg tror trods alt, at jeg beholder det - HD billedet er bare for lækkert på det ;)

/Sten
Af Storgaard
Har lige spottet følgende på et tysk forum:

-----
Tja was soll man dazu sagen: Fluch oder Segen über DLNA!!!

Guck mal hier:
http://manuals.plays...ngs/connectdlna.html

Und hier nochmal:
WMP11 nach PS3 : Geht weil WMP11 nach DLNA-Standard Multimedia übermittelt. (Geht auch nur mit Vista)

Tversity nach PS3: Geht weil Tversity den Mediastream zur Laufzeit so umcodiert das es die PS3/XBox360/Wii/Dreambox verstehen und wieder geben können.

Tversity zu W4500/5500 geht leider nicht weil Tversity kein DLNA spricht und Sony's LCDs leider nur DLNA sprechen.

als alternative gibts tolle Netzwerk-Speicher Stationen die DLNA sprechen: http://www.wdc.com/de/products/Products.asp?DriveID=587

------

Nu er jeg ikke 100m mester i tysk, men så vidt jeg forstår siger han, at TVersity ikke er en "ægte" DLNA server, men at den kan transcode til f.eks PS3

Hvis han har ret, så kan man godt droppe at bruge TVersity direkte på W5500

/Sten
Af fritte
Hej med jer.
Jeg har også lige købt et Sony 46W5500 og har søgt nettet tyndt efter en dlna server der virker med Sony'en(specielt videostreaming)

...og svaret på spørgsmålet er:
http://sourceforge.net/projects/minidlna/

...et open source projekt skrevet i C der skal afvikles på linux.

Jeg havde for 2 dage siden ingen linux erfaring men har nu hentet en Linux Ubuntu VMWare virtual appliance og installeret en minidlna på, og det spiller max med foto, musik og video(dog er sony'en noget kræsen mht. video formater)

Det er lidt omstændigt at få minidlna til at køre hvis man som mig ingen erfaring har med linux, men det lykkedes for mig, så jeg er sikker på at andre, lidt nørdede personer kan gøre det også.

Jeg hjælper gerne til hvis nogen har spørgsmål(ellers svarer de rigtig hurtigt på spørgsmål inde på deres forum, jeg havde en del newbie spørgsmål der blev besvaret med det samme).
Af Storgaard
Uha - dejligt nyt! :)

Så må jeg hellere lige prøve at få startet en Ubuntu-maskine op, så det kan komme til at køre.

Tak for info - kan være, jeg vender tilbage med spørgsmål, hvis jeg ikke lige kan få det til at spille ;;)

/Sten
Af akle
Hej.

Jeg har problemer med at min w5500 ikke vil se min eksterne harddisk.

I manualen står det at det skal være et Sony digital kamera eller en Sony USB stick.

Ved I hvordan det evt vil virke?? Storgaard skriver længere oppe at han kan afspille AVCHD filer.

Skal filerne ligge i roden på harddisken??
Skal mappen hedde noget bestemt?

Jeg har fået DLNA til at virke i windows med PS3 media server. Det er bare besværligt med transcode osv. Så er det nemmere og sætte pc'en direkte til tv'et via HDMI eller VGA.