Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HSA
Står og skal til at købe nyt tv, vil helst gerne have et 50" eller større, men vil helst ikke bruge over 20000kr.

Har overvejet følgende:
Panasonic V10 50" lækkert tv
- dybde (tykt tv)
- strømforbrug
+ perfekt billed

Samsung UE46B800
- kun 46" :(
- slør ved hurtige bevægelser
+ Mega tyndt når det hænger på væggen

Hvad ville i vælge? eller evt. andre forslag
Af xcardman
Helt klart en v10, fordi den vil give et noget bedre billede. I sidste ende må det være det vigtigste

er ca 5 cm tykt, ja måske.
Af Leviathan
Enig med xcardman, af disse to burde du vælge V10.

Men hvis du godt kan lide Samungs design og det skal være slim, vent på deres nye plasma serie, de udkommer herhjemme i maj! Om deres topserie er ligeså god som V10 må tiden vise, de ligger i hverfald i samme prisklasse. Jeg håber meget på at Flatpanels vil bedømme begge modeller! For mig er Samsungs Plasma serie 8 og Panasonics V10, de to mest interessante tv i år!

Ellers kan du måske stadig støve et Pioneer op! Der får du helt sikkert et godt tv :)
Af HSA
Er der nogen der ligger inden med lidt info eller link til de nye Samsung plasma skærme?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Eftersom V10 ikke er ude endnu, så er det vel en lidt redundant diskussion. Vi kan gisne om hvilken skærm der er bedst, men vurderinger fra seriøse anmeldere må vente til skærmen udkommer.
Af Kief
Jeg synes det er lidt humoristisk at folk herinde begynder at rådgive en person på 2 tv som endnu ikke har været testet, sågar ikke engang udkommet endnu..

Ingen ved hvordan de 2 modeller klarer sig op i mod hinanden, og derfor synes jeg lidt et forum som dette spiller fallit hvis man begynder at rådgive ud fra "fordomme" / "forventninger"

Skriv dog hellere at I ikke kan hjælpe fremfor at lade jeres indre fanboy styre :)

Til trådstarter: Da ingen af de 2 tv er kommet endnu så er det svært at sige. Panasonic kan jo lave en brøler som gør at V10'eren performer dårligere end en G10 men det er nok usandsynligt.

B8000 kører 200hz i stedet for 7000 der kører 100hz - om den forskel eller andre justeringer kan rette op på trailingen kan tiden kun vise, så gem du dine penge i sparegrisen og vend tilbage om halv til en hel måned..
Af Leviathan
Kief skrev:Jeg synes det er lidt humoristisk at folk herinde begynder at rådgive en person på 2 tv som endnu ikke har været testet, sågar ikke engang udkommet endnu..

Ingen ved hvordan de 2 modeller klarer sig op i mod hinanden, og derfor synes jeg lidt et forum som dette spiller fallit hvis man begynder at rådgive ud fra "fordomme" / "forventninger"

Skriv dog hellere at I ikke kan hjælpe fremfor at lade jeres indre fanboy styre :)

Til trådstarter: Da ingen af de 2 tv er kommet endnu så er det svært at sige. Panasonic kan jo lave en brøler som gør at V10'eren performer dårligere end en G10 men det er nok usandsynligt.

B8000 kører 200hz i stedet for 7000 der kører 100hz - om den forskel eller andre justeringer kan rette op på trailingen kan tiden kun vise, så gem du dine penge i sparegrisen og vend tilbage om halv til en hel måned..
Rolig nu! Dette har intet med fanboys at gøre! Samsungs plasmaserie ER udkommet i USA, og jeg har læst indtil flere udtalelser om disse tv! Eftersom jeg synes Panasonics G serie ser bedre ud end Samsungs B7000 serie, gør jeg den konklusion at deres V-serie ikke er dårligere. (Hvornår har en high end serie fra Panasonic været dårligere end deres mellemklasse serie??) Derfor råder jeg ham til denne i stedet. Trådstarter spørger selv til V-serien, så derfor tager jeg udgangspunkt i dette.
Af Kief
At du udtaler dig om et tv i USA er for så vidt ok, det er heller ikke det jeg kommenterer. Det eneste jeg sætter spørgsmålstegn ved er at du m.fl. uden forbehold anbefaler trådstarter om at købe et tv som ingen har set.

Det er da helt fuldstændig tåbeligt at drage konklusionen at V10 er bedre end B8000 udfra synspunktet at du synes G10 er bedre end B7000.

Det er 2 forskellige Samsung-fjernsyn med et andet billedbehandlingskredsløb og hvad de nu ellers har fundet ud af at tilføje. Jeg påstår ikke at Samsungen kan konkurrere med V10 men vil blot bemærke at det ikke er kvalitativt at råde folk på den måde.

Da slet ikke uden at tage forbehold for at fortælle trådstarter at du rent faktisk ikke har set de adspurgte modeller!
Af Kief
Som tilføjelse kan jeg påpege at B7000-modellen var udsat for kritik af clouding inden anmeldelsen kom herinde men efterfølgende viste det sig ikke at være et problem, tilgengæld mødte den trailing-problemer..

G10 har været kritiseret flere steder for at larme - også mere end det at man skal skrue helt ned. Det kan være det er blevet rettet på V10 men måske er der dukket et andet issue op, måske i forbindelsen med at skære de sidste tommer af tykkelsen..

Blot for at pointere at vi ikke kan antage noget om et tv før vi ser det - derefter synes jeg du kan rådgive alt du vil, men indtil det er det mere vildledning end vejledning.
Af Leviathan
Kief skrev:Som tilføjelse kan jeg påpege at B7000-modellen var udsat for kritik af clouding inden anmeldelsen kom herinde men efterfølgende viste det sig ikke at være et problem, tilgengæld mødte den trailing-problemer..

G10 har været kritiseret flere steder for at larme - også mere end det at man skal skrue helt ned. Det kan være det er blevet rettet på V10 men måske er der dukket et andet issue op, måske i forbindelsen med at skære de sidste tommer af tykkelsen..

Blot for at pointere at vi ikke kan antage noget om et tv før vi ser det - derefter synes jeg du kan rådgive alt du vil, men indtil det er det mere vildledning end vejledning.
Han skriver hvad I ville vælge, og jeg svarede ham på det....

På et forum vil det altid være en subjektiv vurdering.
Af xcardman
yakken skrev:Eftersom V10 ikke er ude endnu, så er det vel en lidt redundant diskussion. Vi kan gisne om hvilken skærm der er bedst, men vurderinger fra seriøse anmeldere må vente til skærmen udkommer.
en g10 har jo allerede et bedre billede, så vil en v10 jo nok også få det.
De 200hz gør nok ikke en større forskel.

hvis det havede været deres 9 serie med rigtig LED, så havde snakken været en anden.
Senest rettet af xcardman 01 maj 2009, 07:36, rettet i alt 1 gang.
Af Kief
Leviathan skrev:
Kief skrev:Som tilføjelse kan jeg påpege at B7000-modellen var udsat for kritik af clouding inden anmeldelsen kom herinde men efterfølgende viste det sig ikke at være et problem, tilgengæld mødte den trailing-problemer..

Han skriver hvad I ville vælge, og jeg svarede ham på det....

På et forum vil det altid være en subjektiv vurdering.
Naturligvis, men eftersom du ikke kender til tv'ets mulige fejl og mangler kan du ikke foretage det valg og personligt ville jeg tro at du vidste bedre.. Du burde jo netop fortælle ham at du ikke er i stand til at tage det valg ud fra den information du har i dag.. Jeg synes også V10 ser spændende og flot ud, men det gør da ikke at jeg vil stå og anbefale den før end jeg kender den potientiale.. Som sagt kan der være større issues med den model end G10 og derfor er det et håbløst spørgsmål at give sig til at besvare.

Yakken besvarer det som man bør, nemlig med en henstilling om at vente til modellen er kommet... Før end det er sket, er din vejledning mere vildledning...
Af xcardman
Svart er jo meget nemt.

en samsung med edge led kan ikke slå en pan v10 i ren billedekvalitet.
der til er lcd tekniken for svag.
det vil test også vise, for det sagde jeg allerede om en g10 og en 7070