Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nå jeg har købt VP930 skærm igen, og gæt engang............dadaaa pixelfejl igen !:(

Nå men jeg læste på

http://www.behardware.com/articles/619- ... 16-ms.html

at viewsonic nu har 15 dages zero bright pixel garanti også på subpixels. Jeg ringede til viewsonic DK og de kunne bekræfte at de pr. 1 maj havde ændret garantireglerne for VP serien :) :) Så nu er jeg i gang med at fejlmelde for at se om de virkelig mener det.

Jeg ville bare lige gøre andre viewsonic ejerne opmærksomme på disse meget positive ændringer i deres garantiregler. For det er ikke noget de reklamerer med på deres hjemmeside, hvilket man måske godt kan forstå, når jeg nu siger 4 stk VP930, og 4 x subpixelfejl. (Gad vide hvad de gør med alle dem med fejl, kan man købe dem billigt et sted?)

Ellers er det fandme en fed skærm VP930. :p
Af CrAzY-HoRsE
Nå men indtil videre går det ikke så godt med min fejlmelding, personen jeg snakkede med hos Viewsonic havde godt nok hørt om de nye regler, og hun indrømmede at det materiale de havde til rådighed ikke har været opdateret længe, og at der skulle væe noget nyt på vej. Problemet består i at i det materiale hun har lige nu står at røde pixelfejl på hvid baggrund ikke er dækket af garantien, hvad fanden sker der for dem, som om de er usynlige eller skide flotte fordi de er røde.

Nå men jeg får den endelige dom mandag........damm jeg kvæler deres slagsafdeling hvis de ikke bytter den, sælger mit hus så jeg har kapital til at retsforfølge dem, køber domainet www.lorte-viewsonic.dk og plaster den til med dårlige erfaringer..........så kan de lærer det !:(

hmmm kunne også være at jeg bare skulle sende den retur :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan se her hvorfor de ikke er dækkede:
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... tart_from=&
I skemaet kan du se at en rød pixelfejl på hvid baggrund er et resultat af 2 defekte subpixels og ikke den røde. På MVA paneler vil det da svare til at du har to slukkede pixels og ikke 1 lysende. Ergo er din fejl ikke dækket af garantien.
Brugeravatar
Af hightower
Det må være en uheldig model.. jeg har selv haft 3 viewsonic (alle pro-series - vp171,181 og 191 med p-mva) uden pixelfejl, når jeg tæller venner+familie med er vi oppe på næsten 10 - uden een eneste pixelfejl. ;) men fint nok at advare mulige købere dog... så måske skulle du rette domænet til lorte-vp930.dk :)
Af CrAzY-HoRsE
Hvis det er sådan de fortolker det så har du ret, men det var ikke det salgsgutten forklarede mig, men de har jo heller aldrig været til at stole på. :(

Nå men jeg håber at jeg bliver reddet af en død pixel jeg har fundet :), den er ikke lige så tydelig som den røde, men der en en lille plet der ikke skifter farve når jeg kører homoganitetstesten fra monitortesten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når du siger "plet" så går jeg ud fra at det er en hel pixel? Kan du rent faktisk se at den er firkantet? Du skulle nødigt sende skærmen retur for bare at finde ud af at det var noget smuds der havde sat sig fast... ;)
Af CrAzY-HoRsE
*LOL* Ja det kunne have været en fed historie, nej der er en sort firkantet plet, men det ser mere ud som om at der mangler en pixel, end at den er defekt, det er mere sådan en støvet sort firkant. Nå men de kommer og bytter den i næste uge, så må jeg se hvad de siger.