Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henning
Jeg skal købe enten et Panasonic 46" eller 50" G10 eller X10 (er voldsomt i tvivl, og afventer testen af X10 her på Flatpanels)

Jeg vil dog høre om der er nogen der kender til faldgrupper ved køb af Panasonic via netbutikker, hvor de formentlig er parallel importeret, eller om man bør købe hos den lokale tv-forhandler - ved godt det med service og reklarmation, men der er trods alt også en prisforskel.

Jeg tænker også på om den har de samme spec. som i den "danske" model - er det nok der står anført at det er med mpeg4 og dvb-c - er man så sikker på at det passer til det danske marked ?

På forhånd tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En ret kontant ulempe ved handlen med netbutikkerne er jo, som du selv nævner, at et parallelimporteret X10 ikke har DVB-C og MPEG4. Der skal være tale om X10Y modellen før du får disse ting.

Du får ved et panasonic-center desuden 30 måneders reel garanti og ikke blot 24 måneders reklamationsret.
Af Thor-thor
Du skal ihvertfald som Yakken siger være opmærksom på om det er en dansk model.

Mht. til service skal du jo nok ikke forvente det store af en netbutik, men hvis du er rimelig selvhjælpen og kan søge på nettet/spørge på fora som her går det nok.

Reklamation burde egentlig også fungere ok, hvis du holder dig til de seriøse netbutikker, istedet for at handle med den allerbilligste for at spare de sidste 1-200kr.

Personligt ville jeg checke ved et Panasonic-Center på nettet. Flere af dem har "internetpriser" som er ret skarpe, især i forhold til at man får "rigtig" garanti i 2,5 år inkl. mod alle pixelfejl.

Her er et link til PPradio, hvor jeg selv har købt et PX80, fin handel, bestilte om eftermiddagen, med levering om aftenen: http://www.ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm (internetpriserne er inkl fragt så hvis du kan hente, kan du trække 500kr af prisen)

Der er flere af de andre Pana centre, der har tilsvarende netpriser, så check evt. i nærheden af hvor du bor.
Af Gavin
Husk at Panasonic Centers specielle internet priser ikke gælder den ekstra garanti

Vigtigt vedr. ”Internet tilbud”
Tilbud på denne hjemmeside, der er markeret med ”Internet tilbud”, er ekstraordinære gode tilbud som vi har lavet.
For disse tilbud gælder, at tilbuddet KUN kan bestilles via e-shoppen. Desuden vil købet IKKE være opfattet af vores udvidede garantiregler. Det gælder 0-pixelfejl garantien, samt 30 mdr. garanti til Club medlemmer. Til gengæld er man naturligvis omfattet af købelovens bestemmelser.
http://www.panasoniccenter.dk/bibliotek ... _levering/

Kan selvfølgelig være det kun gælder for den side(?)
Af Thor-thor
Gavin skrev:Husk at Panasonic Centers specielle internet priser ikke gælder den ekstra garanti

Vigtigt vedr. ”Internet tilbud”
Tilbud på denne hjemmeside, der er markeret med ”Internet tilbud”, er ekstraordinære gode tilbud som vi har lavet.
For disse tilbud gælder, at tilbuddet KUN kan bestilles via e-shoppen. Desuden vil købet IKKE være opfattet af vores udvidede garantiregler. Det gælder 0-pixelfejl garantien, samt 30 mdr. garanti til Club medlemmer. Til gengæld er man naturligvis omfattet af købelovens bestemmelser.
http://www.panasoniccenter.dk/bibliotek ... _levering/

Kan selvfølgelig være det kun gælder for den side(?)
Ja, mon ikke det kun gælder for den side idet der står: Tilbud på denne hjemmeside..
Denne hjemmeside er jo en overordnet "fællesside" for Panacenter og ikke den hjemmeside som den enkelte forhandler måtte vælge at oprette.

Jeg fik ihvertfald oplyst at mit køb ved PPradio var omfattet af de 30 måneders garanti, fandt lige emailen fra dengang:

Ved reklamation af tv bliver det afh. på din adr., samt returneres samme sted efter rep. 24 mdr. garanti ,men hvis du er medlem af PanaClub får du 30 mdr. garanti.

Men jeg ville da lige få det bekræftet endnu engang ved det Panacenter jeg evt. ønskede at handle ved.
Af Gavin
Men er det tv du har kigget på en internet pris? For det er jo kun der det ekstra ikke gælder.. Kan se at ppradio henviser til panasoniccenter.dk vedr. fordele..

Men du må da gerne lige undersøge om det kun gælder den ene side :)
Af Henning
Tak for jeres hurtige respons.

Jeg har fundet et Panasonic center i kolding, som er i nærheden hvor jeg bor. Synes det er OK priser de har på hjemmesiden, så sagen er afgjort.

Har også lige meldt mig ind i PanaClubben, så jeg kan få de ekstra måneders garanti.

Tak for hjælpen.
Af Thor-thor
Gavin skrev:Men er det tv du har kigget på en internet pris? For det er jo kun der det ekstra ikke gælder.. Kan se at ppradio henviser til panasoniccenter.dk vedr. fordele..

Jeg har som nævnt tidligere fået oplyst fra et Pana center at de 30 måneder gælder også ved køb på hans internetside.

Derfor synes jeg egentlig, at jeg har mit på det tørre i forhold til dokumentation.

Du kommer derimod med en uunderbygget kommentar! Hvor du overfører betingelser ved køb på en fælles Pana hjemmeside, til at gælde for køb på alle Pana center egne hjemmesider, hvilket jeg overhovedet ikke kan se hænger sammen Der står specifikt under de betingelser du nævner: på DENNE hjemmeside.(panacenter fælles hjemmeside)!

Så jeg synes ærligt talt at du skylder noget dokumentation, ikke mindst idet du med dit spørgsmålstegn i første indlæg klart signalerer, at du allerede der, er i tvivl om du overhovedet har ret i din påstand.

Beklager den lidt utilfredse tone, men kan godt blive lidt træt af at man bare slynger uvidenhed ud og ovenikøbet forventer at andre så skal undersøge sangen efterfølgende.
Af Gavin
Thor-thor skrev:
Gavin skrev:Men er det tv du har kigget på en internet pris? For det er jo kun der det ekstra ikke gælder.. Kan se at ppradio henviser til panasoniccenter.dk vedr. fordele..

Jeg har som nævnt tidligere fået oplyst fra et Pana center at de 30 måneder gælder også ved køb på hans internetside.

Derfor synes jeg egentlig, at jeg har mit på det tørre i forhold til dokumentation.

Du kommer derimod med en uunderbygget kommentar! Hvor du overfører betingelser ved køb på en fælles Pana hjemmeside, til at gælde for køb på alle Pana center egne hjemmesider, hvilket jeg overhovedet ikke kan se hænger sammen Der står specifikt under de betingelser du nævner: på DENNE hjemmeside.(panacenter fælles hjemmeside)!

Så jeg synes ærligt talt at du skylder noget dokumentation, ikke mindst idet du med dit spørgsmålstegn i første indlæg klart signalerer, at du allerede der, er i tvivl om du overhovedet har ret i din påstand.

Beklager den lidt utilfredse tone, men kan godt blive lidt træt af at man bare slynger uvidenhed ud og ovenikøbet forventer at andre så skal undersøge sangen efterfølgende.
Den er lukket her fra min side, gider ikke beskyldes for ting der ikke passer, sorry!

Vi er åbenbart gået forbi hinanden, og det er jo hvad der kan ske når der skrives i et forum :)

No hard feelings her fra.
Af JENC
Hej

Jeg står i samme situation, med kommende køb af G10.

Jeg har dog indtil jeg har læst denne tråd mest gået efter køb i internetbutik, for at få 14-dages returret. Skulle blæserne larme mere end jeg ønsker, skulle den larme forholdvis meget ved helt hvid skærm, eller andet, ja, så blot retur med den, uden videre problemer.

Hvordan er Panasonic centrene her. Er der også 14 dages fuld returret, eller vil de begynde at diskutere "den larmer ikke mere end forventeligt", eller "send den ind til reparation, så sætter vi nye blæsere i", osv..?

Jeg har også tænkt på ElGiganten, da de typisk heller ikke har problemer med at man leverer noget retur (om der skulle være noget).

Mvh
Jens
Af jensot
Man har ikke returret hvis man køber i butik (Panasonic centrene) kun ved internethandel. Har købt min i en panasonic center, og fik den da også billiger end 15000 kr, de er også til at hadle med, det kan jo ikke svare sig at give fuld pris, hvis man kan få det billiger :)
Af Thor-thor
jensot skrev:Man har ikke returret hvis man køber i butik (Panasonic centrene) kun ved internethandel. Har købt min i en panasonic center, og fik den da også billiger end 15000 kr, de er også til at hadle med, det kan jo ikke svare sig at give fuld pris, hvis man kan få det billiger :)
@Jensot:
Det du skriver er både rigtigt og forkert. Hvis du går ind i butikken og køber tv'et er det korrekt at du ikke har returret (medmindre du kan aftale dette).

Men mange af Pana centrene sælger også via deres hjemmeside/mails etc. og så er det fjernsalg, hvor man har 14 dages returret.