Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Brochhorst
Ja jeg ved godt der er en held del emner om lige netop dette men synes ikke helt der var nogle der svarede på det jeg ville have. Så håber i vil hjælpe mig lidt :)

Det skal være 37 tommer
Det skal koste omkring 5-7000 kr

Udover det er der ikke rigtigt nogle krav. Jeg går primært op i en god billede kvalitet. Jeg skal side omkring 3 meter fra tv'et. Og jeg har højtalere der skal tilsluttes (regner med optisk)

Er godt klar over at man selv skal se det før man kan afgøre om det skal være det tv. Men håber i kan hjælpe mig på rette vej :)

Mvh Lars
Senest rettet af Brochhorst 28 apr 2009, 19:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilken type DVB er det du efterspørger? DVB-T eller DVB-C?

Hvis du kan leve med en ekstern boks, så ville jeg se på LG 32PG6000 og hvis du kan skrabe lidt flere penge sammen (og kan leve med 37"), så vil et Panasonic 37X10Y være et godt bud (6500 kr. for 42" modellen i Fona).

Er alt dette fuldstændigt umuligt for dig, så er Sony 32W4000 også et bud (som jeg dog ville nedprioritere ift. de foreslåede modeller).
Af Brochhorst
Nu hvor jeg tænker mig om er det jo egentligt meget lige gyldigt med dvb c/t 4. Og jo kan sagtens skrabe lidt mere sammen. Men er bare tror måske bare at 37 bliver lidt voldsomt. Startede faktisk på 26 tommer og ønskede 30 fantes. Så at jeg har valgt 32 er allerede lidt over. Men må lige kigge lidt mere på 37 tommer så. Men helst 32.

Har aldrig hørt meget om lg. Men vil da kigge på det. Det er jo ret billigt.
Af Ponduus
Angående afstanden til dit tv, så vil et 37" være passende. Jeg vil endda driste mig til at sige, at du hurtigt vil længes efter et større :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil også advare imod at købe for småt. Jeg lagde ud med at satse på 42" til stuen herhjemme, men nu ville jeg ikke drømme om at gå under 50". Man vænner sig utroligt hurtigt til en stor skærm - især når der fyres op under HD materialet.
Af Brochhorst
Haha :D Jamen lad os så sige i også meget gerne må anbefale nogle 37 tommer til en pris på omkring de 7000kr? men heller ikke derover.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Stadig Panasonic 37X10Y. Bedst i sin klasse.
Af Brochhorst
Jamen så vil jeg skynde mig ud og kigge på det :)

Men det er jo godt nok ikke mange pixels til et 37 tommer?
Af Brochhorst
Er kommet frem til at det er 37 tommer jeg skal have :)

Må indrømme jeg ikke har været ude og kigge på det panasonic endnu. Men vil jeg gøre meget snart. Men da jeg sider omkring 2.5 meter fra skærmen og meget gerne vil se blu-ray er den opløsning så ikke for lidt?

Men ja okay det bliver nok ikke til meget blu-ray men tænker bare at opløsningen er for lav?

Også vil jeg også gerne spørge, er det panasonics bedste 37 tommer plasma? for når jeg tjekker priserne på deres modeller koster de ca det samme, så det er svært at regne det ud..
Af JLA_DK
Opløsningen skal du ikke spekulere over, på et TV af den størrelse har du ikke brug for Full HD. Heller ikke selvom du sidder så tæt på.

Jeg tror faktisk det er det eneste 37 tommer plasma panasonic laver. De større modeller starter ved 42 tommer.

Det korte af det lange er, at det er et kanon godt tv. Du får rigtig meget for pengene!