Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har læst en del om afstand til fladskærmene.

Som jeg har forstået det, skal man ca 3 m væk ved et 32 tommer og ca 4 meter til et 42 tomme.

Men er der forskel på om det er LCD og Plasma.

Jeg sidder ca 3-3½ meter væk.

Jeg har set mig varm på x10y i 42 tomme. Men er det korrekt at det vil være for stort?
ssm2k skrev:Jeg har læst en del om afstand til fladskærmene.

Som jeg har forstået det, skal man ca 3 m væk ved et 32 tommer og ca 4 meter til et 42 tomme.

Jeg har set mig varm på x10y i 42 tomme. Men er det korrekt at det vil være for stort?
Jeg sad cirka samme afstand til min 37" og jeg syntes godt den kunne være større... (og det var endda et "gammelt" LCD), så køb du dig bare en 42".. Jeg har lidt øje på en 40" eller 46" alt afhængig af økonomien :)
ssm2k skrev:Jeg har læst en del om afstand til fladskærmene.

Snarere for lille ! Hvis tv og antennesignal er iorden kan man sagtens forsvare et 50" med din siddeafstand. Så det skal du slet ikke bekymre dig om . .
Af Ponduus
4 meter til et 42" er i mine øjne rigtig rigtig langt væk. Sidder cirka 2 meter fra mit 37" og jeg drømmer hver eneste nat om et større tv.
Af xcardman
afstand er og signal hænger sammen.

jo bedre signal jo tættere kan man side. Ikke så meget lcd/plasma.

men plasma er bedst hvis man sidder lidt skrå for skærmen. Den har
en bedre betragtningsvinkel.

de flest af os som har et 50 tommer, sidder vel 3-3,5 meter væk.
42 tommer cirka 3-2,5 meter væk.
det er sådan nogenlunde de fleste skriver.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som du kan se i de to links der blev posted et par indlæg tidligere, så kan du sætte dig MEGET tæt på en fladskærm hvis blot kildematerialet er i orden. Jeg sidder ca. 3.5 m fra min 50" og det er alt for langt væk når først der kommer BluRay-materiale på den.
Af sketchpad
Helt enig!

Jeg sidder normalt 2 meter væk fra mit 50" tv.

Men når jeg sidder ved spisebordet (ca 3.5 meter væk)
så kan jeg ikke se forskel på SD eller HDTV kanaler