Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg overvejer de to skærme i oplæggets titel og skal lige have afklaret et par ting.

Er der mulighed for at panelet i dell'en potentielt er ved at gå over til en anden, med en responstid der vil kunne konkurrere med NEC'en i forhold til spil?

I følgende test af forskellige 20' modeller har jeg læst mig til, at man ikke kan være sikker på, hvad det er man får i sin Dell. Her er en snip fra testens konklusion:

Also, the Dell [2007WFP] could be highly recommended. It is fast, has very good ergonomics, exemplary finishing touches, and very accurate color quality from the start. So, what’s the problem? There is the inconsistency in the choice of panels. It is disturbing to know that Dell changes components and liquid crystal technology without informing the customer. Yes, we tested a very good monitor here, but there is no guarantee that you will buy the same one in the future.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har personligt opgivet at følge med i Dells underlige metoder at skifte paneler på. Det virker i mine øjne meget discountagtigt at ændre en skærm løbende. Det hænger højest sandsynligt sammen med den enorme efterspørgsel der er på Dell skærmene og manglende udbud af de nødvendige paneler, men det er lidt et lotteri at satse på denne model lige i øjeblikket.

Hvis du får en skærm med det gamle S-IPS panel, har du reelt set en skærm der minder meget om den gamle 20 tommer widescreen. Hvis du får en med det nye S-IPS panel har du en rigtig lækker skærm, som på mange områder minder om NEC 20WGX2, og hvis du endelig får en model med et P-MVA panel har du en skærm der kan producere bedre sort, men hvor responstiden ikke er helt så hurtig og betragtningsvinkler er en smule mere begrænsede.

Det er på den måde meget usikkert, og hvis du ikke kan få det endeligt bekræftet af Dell, hvilket panel du får skærmen med, så synes jeg det er lidt usikkert at købe skærmen på nuværende tidspunkt.
Af andepro
Tak for dit svar...lige i øjet!