Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af neuman
Hej.. Jeg har købt mig et samsung plasma tv ( http://www.samsung.com/dk/consumer/deta ... A456P2CXXE ) for godt 3 uger siden.. Jeg har brugt det et par timer om dagen på tv fra et analog tv signal fra antenneforening, men nu idag har jeg bemærket at jeg kan se et eurosport mærke, og sågar en svagt undertitle også fra logoet. Idag har jeg set tv 4-5 timer ( men kan jo ikke vide om det måske også var der da jeg tændte).. først tv3 og så nogle timer eurosport.. Har nu kørt tvet screensaver en lille times tid med synes ikke der sker forbedringer.. nu er jeg jo lidt nervøs for jeg skal leve med det i mange år frem.. skal jeg slå koldt vand i blodet og er det hvad man kan forvente af et plasma tv, og kan jeg gøre for at det forsvinder?
Brugeravatar
Af truehorses
kan næsten ikke tro det - Muligvis noget retention...som bør forsvinde ved alm. tv kigning

De første 200 timer bør man køre med nedsat lys/kontrast

Whitewash skærmen....Muligvis har Samsungen en sådan mulighed ellers kan whitewash hentes fra nettet....
Af neuman
truehorses skrev:kan næsten ikke tro det - Muligvis noget retention...som bør forsvinde ved alm. tv kigning

De første 200 timer bør man køre med nedsat lys/kontrast

Whitewash skærmen....Muligvis har Samsungen en sådan mulighed ellers kan whitewash hentes fra nettet....
Hmm det er stadig helt tydeligt.. Vil jeg mon kunne få noget ud af at gå ned til Elgiganten imorgen? Kan stadig tydeligt huske sælgerens tale om at nutidens plasmaskærme ikke ville brænde fast ved normal tvkiggeri, hvilket jeg klart mener der her må være tale om, jeg mener at eruosport jo sender reklamer hver 15 min eller lign, hvor logoet forsvinder i et minut eller 2..
Af sketchpad
Har du købt et Demo-Brugt tv? Dvs. et tv der i butikken
har stået til udstilling?

Hvis det er tilfældet, så er El-Giganten notoriske
for at "glemme" at skifte kanaler / Dvd-menuer ud på
plasma skærme.

Jeg byttede et tv lige præcis pga. permanent burn-in
fra El-Giganten, det var et LG50PG3000, man kunne tydelig
se Audio/Set-UP / Play-DVD / Menu - når skærmen blev
hvid eller lys under filmer fra en eller anden DVD-menu
som de åbenbart har brugt til demo i butikken.

Da jeg gik ind i service menuen - (som sladrer om TV'ets
tilstand), kunne jeg se at det havde kørt 600 timer!

Nu har jeg et sprit nyt LG50PG6000 der kom plomberet fra
fabrikken, og det har kørt over 400 timer nu - uden så
meget som et problem, selv ved mange timers "samme logo"
fra samme TV station...

...så hvis du har en permanent burn-in - så har det TV
altså stået i DAGEVIS, måske UGEVIS på samme kanal...seriøst!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har desværre også set Samsung plasma-TV, der har fået permanent burn-in efter at have været brugt som udstillingsmodeller. Selv en whitewash på hele nætter kunne ikke fjerne det igen.

Er du sikker på at det er dig eget kanal-logo der er brændt fast? Har du set så meget Eurosport (3-4 timer skulle IKKE være nok)?
Af neuman
[quote="yakken"]Jeg har desværre også set Samsung plasma-TV, der har fået permanent burn-in efter at have været brugt som udstillingsmodeller. Selv en whitewash på hele nætter kunne ikke fjerne det igen.

Jeg har ikke set eurosport i dagevis tror det højeste jeg kan komme op på er 3-4 timer af gangen (afbrudt af reklamer hvor logoet forsvinder og zappe turer). Jeg har først bemærket det igår, så er 80% sikker på det er kommet i denne her weekend, især fordi jeg synes jeg kan ane undertitlen som siger noget med snooker.

Nej Tvet skulle være ganske nyt, hvordan kan jeg se hvor meget det har været tændt?

Jeg har idag snakket med Samsung support.. Den første jeg fik fat i var enormt sød og fortalte hvad jeg skulle prøve (hvilket jeg dog havde sat den til fra morgen af), og hvis det ikke hjalp måtte der komme en tekniker ud.. Da jeg så fik i supportafdelingen igen her for 10 min siden, og skærmen har afbrændt i 9 timer uden forbedringer, fik jeg en knap så venlig person som sagde jeg skulle prøve igen, og hvis det ikke hjalp måtte jeg prøve 5 timer igen.. og "garantien dækker jo ikke" Men så let slipper de nu ikke.. hvis det ikke kommer til at virke... Man kan jó ikke sælge et produkt som man ikke kan se tv på.. grrrr
Af neuman
neuman skrev:
yakken skrev:Jeg har desværre også set Samsung plasma-TV, der har fået permanent burn-in efter at have været brugt som udstillingsmodeller. Selv en whitewash på hele nætter kunne ikke fjerne det igen.

Jeg har ikke set eurosport i dagevis tror det højeste jeg kan komme op på er 3-4 timer af gangen (afbrudt af reklamer hvor logoet forsvinder og zappe turer). Jeg har først bemærket det igår, så er 80% sikker på det er kommet i denne her weekend, især fordi jeg synes jeg kan ane undertitlen som siger noget med snooker.

Nej Tvet skulle være ganske nyt, hvordan kan jeg se hvor meget det har været tændt?

Jeg har idag snakket med Samsung support.. Den første jeg fik fat i var enormt sød og fortalte hvad jeg skulle prøve (hvilket jeg dog havde sat den til fra morgen af), og hvis det ikke hjalp måtte der komme en tekniker ud.. Da jeg så fik i supportafdelingen igen her for 10 min siden, og skærmen har afbrændt i 9 timer uden forbedringer, fik jeg en knap så venlig person som sagde jeg skulle prøve igen, og hvis det ikke hjalp måtte jeg prøve 5 timer igen.. og "garantien dækker jo ikke" Men så let slipper de nu ikke.. hvis det ikke kommer til at virke... Man kan jó ikke sælge et produkt som man ikke kan se tv på.. grrrr
Lige et lille ekstra spørgsmål.. hvad er bedst? jeg har 2 funktioner på tvet... "rulle" som er et slags rullegardin, og så den helt hvide skærm. Hvad skal jeg vælge at bruge? Det er rullen som har kørt siden kl 6 i morges til nu.. Men nu har jeg sat den hvide skærm igang efter suppoterens råd..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det lyder lidt ekstremt. Mine forældres Samsung-TV tager ret nemt imod retention, men det er forholdsvist nemt at viske ud igen. 9 timer uden forbedringer lyder dog ikke ret positivt.

Huskede du at skrue ned for kontrasten da du fik TVet eller kører du med den hidsige dynamiske opsætning, som Samsungs TV leveres med fra fabrikken?
Af neuman
yakken skrev:Nej, det lyder lidt ekstremt. Mine forældres Samsung-TV tager ret nemt imod retention, men det er forholdsvist nemt at viske ud igen. 9 timer uden forbedringer lyder dog ikke ret positivt.

Huskede du at skrue ned for kontrasten da du fik TVet eller kører du med den hidsige dynamiske opsætning, som Samsungs TV leveres med fra fabrikken?
Nej desværre, det med kontrasten er først noget jeg er blevet opmærksom på nu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Garantimæssigt står du skidt. Burn-in er ikke dækket af garantien, så det er desværre ikke sikkert at du kan hive noget ud af Samsung DK.
Af neuman
yakken skrev:Garantimæssigt står du skidt. Burn-in er ikke dækket af garantien, så det er desværre ikke sikkert at du kan hive noget ud af Samsung DK.
Hej igen.. synes lige I alle skulle have afslutningen på denne her historie, som et bevis på det kan betale sig at være vedholdende i sin klage af et produkt.

Talte efterfølgende med 2 Samsung supportere, som ikke viste den mindste form for kundeservice... Og da de ikke kunne skramme mig med at jeg selv kom til at betale for rap. hvis det viste sig at være min egen fejl, blev det pudserlig til, efter flere min venten i telefonen, at de ikke engang ville tage et produkt ind med sådanne fejl.. Hvilket jeg jo selvfølgelig på ingen måde kunne acceptere, med den begrundelse at det jo så var ret nemt at afskrive sig en hver form for ansvar, hvis man som producent ikke ville undersøge sit eget produkt for fejl.. Så jeg indleverede det til elgiganten, som sendte det ind til Samsung, det kom retur med samme begrundelse "burn in er kundes egen fejl" Jeg mente stadig produktet var udstyret med en fejl, og hvis dette ikke var tilfældet var jeg blevet misinformeret om at man ikke kunne nyde tv på produktet.. Det virkede.. og Elgiganten viste stor kundeservice ved at give mig et nyt tv (en nyere model for et lille ekstra beløb, da de ikke havde det andet på lager mere)... Så med vedholdende, venlig men bestemt fremførelse kan man åbenbart trække sig ud som ”vinder”, og føle sig en smugle retfærdigt behandlet trods alt..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
God tilbagemelding. Lidt synd, at Samsung skulle lægge sådan en tone for dagen, men som jeg skrev, så kunne det forventes, at man ville afskrive sig ansvar. Det ville også nærmere være forhandleren, der havde vejledt forkert, så jeg er meget positivt overrasket over deres ansvarsfølelse.

Hvad fik du fat på i stedet?