Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tadzen
Hej alle

Jeg skal flytte den 1juni og skal have et nyt tv
vil meget gerne have en philips da jeg er glad for deres amblight funktion
jeg var næsten sikker på jeg ville købe en 52PFL9703H
men efter havde læst testen herinde på 42PFL9803H er jeg blevet lidt i tvivl

9703 har amblight 3 og 52tommer som kan fået til næsten samme pris som 9803 som har LED og amblight 2

hvad ville i vælge og hvorfor?

er LED virkelig det værd ? eller hellere større tv og amblight 3

har fundet begge til omkring de 20.000
Af cannavaro
LED på et Philips 42PFL9803H gør en relativ væsentlig forskel, i forhold til sortniveau, generel farvegengivelse, men også strømforbruget, hvis man sammenligner med et 52PFL9703H.

9803H er blandt andet også blevet kåret som det bedste Lcd-Tv 2008-2009. Der er ingen tvivl om, at billedet er bedre, og hvis billedkvaliteten kommer før alt andet, er der dét du skal have, men når det nu er sagt, så får du nok mere for pengene i en 52PFL9703H, som stadigvæk er et rigtig godt fjernsyn. Hvis du er vild med Ambilight, er Ambilight Spectra 3 en klar fordel i forhold til Ambilight Spectra 2. I forhold til features, er der desuden ikke den store forskel, og selve brugervenligheden og menuopsætningen er forholdsvis ens.

Men det kommer jo også lidt an på, hvad tv'et primært skal bruges til. Et analogt signal vil normalt ikke stå meget godt på et LCD-TV i 52", men til f.eks. Blu-Ray eller spil vil det da være en fin fordel med en større skærm.
Af lennon
cannavaro skrev:LED på et Philips 42PFL9803H gør en relativ væsentlig forskel, i forhold til sortniveau, generel farvegengivelse, men også strømforbruget, hvis man sammenligner med et 52PFL9703H.

9803H er blandt andet også blevet kåret som det bedste Lcd-Tv 2008-2009. Der er ingen tvivl om, at billedet er bedre, og hvis billedkvaliteten kommer før alt andet, er der dét du skal have, men når det nu er sagt, så får du nok mere for pengene i en 52PFL9703H, som stadigvæk er et rigtig godt fjernsyn. Hvis du er vild med Ambilight, er Ambilight Spectra 3 en klar fordel i forhold til Ambilight Spectra 2. I forhold til features, er der desuden ikke den store forskel, og selve brugervenligheden og menuopsætningen er forholdsvis ens.

Men det kommer jo også lidt an på, hvad tv'et primært skal bruges til. Et analogt signal vil normalt ikke stå meget godt på et LCD-TV i 52", men til f.eks. Blu-Ray eller spil vil det da være en fin fordel med en større skærm.
Formoder,at det er en EISA award (-værdiløs ! )Philips har fået ? ? I hvert fald figurerer Philips billedvalitet m LED teknologi klart under Sonys 46X4500 serie, - ifølge alle de seriøse informationer jeg kan finde på nettet . . . ? !
Men who cares om billedkvalitet ? - når man nu samtidigt bliver den heldige ejer af "ambi- tivoli-luderlys" ? !

Design er en smagssag.
Billedkvalitet er en kendsgerning . .
Af cannavaro
Ro på nu. Jeg prøver at forholde mig til de spørgsmål som trådstarter gerne ønsker svar på. I den anledning burde jeg nok præcisere, at der rigtig nok er tale om en Eisa-Award. Man kan mene meget om Eisa Award. Flere mener den ligefrem er ubrugelig, men i 42" er Philips 9803H i mine øjne det bedste LCD-Tv i 42", og selv forhadte Eisa, rammer plet. Det kan man ikke komme uden om.

Hvis vi samtidig ser bort fra Eisa Award, finder vi flere anmeldere som er enige i dén betragtning.

At du ligefrem antyder, at billedkvaliteten ikke er god på et 42PFL9803H, gider jeg ikke kommentere på.

KDL46X4500 var forresten endnu ikke på markedet, da prisen blev uddelt.

Det er fint du ikke bryder dig om Ambilight, men du må altså også respektere, at mange andre rigtig godt kan lide det. Jeg forsøger for trådstarters skyld, at sammenligne Ambilight-delen, som han er i tvivl om.
Af Tadzen
Tak for dit svar cannavaro,

jeg tror jeg skal ud og se dem begge irl, så vil det nok være nemmere at valgt, kender i nogen steder hvor de har dem begge? hvor man kan komme ud og se dem i action

ellers vil jeg spørge om der kommer 9803H i større end 42 snart?
Af cannavaro
Tadzen skrev:Tak for dit svar cannavaro,

jeg tror jeg skal ud og se dem begge irl, så vil det nok være nemmere at valgt, kender i nogen steder hvor de har dem begge? hvor man kan komme ud og se dem i action

ellers vil jeg spørge om der kommer 9803H i større end 42 snart?
Nogle af de større Elgiganten-butikker i Storkøbenhavn, burde have dem begge udstillet. Det havde de ihvertfald i Glostrup. Måske også de større Expert-butikker.

Ummidelbart er der ikke planer om en 9803H i en større størrelse, men jeg skal ikke afvise, at Philips nyeste top-modeller med LED, måske kom over de 42", men det er stadigvæk lidt ude i fremtiden.

Under alle omstændigheder skal du klart ud og se på sagerne, men din oplevelse afhænger meget af, hvordan f.eks. tv'ene er indstillet i butikkerne, for det er sjældent indstillet korrekt, specielt ikke i Elgiganten.
Af lennon
cannavaro skrev:
Hvis vi samtidig ser bort fra Eisa Award, finder vi flere anmeldere som er enige i dén betragtning.

At du ligefrem antyder, at billedkvaliteten ikke er god på et 42PFL9803H, gider jeg ikke kommentere på.
Jeg synes faktisk der er noget delte meinger om hvor god billedkvaliteten er. Får godt nok en OK test herinde, - og jeg har dyb respekt for Rasmus Larsen. Det har jeg også fot OttoAV,og han er ikke just begejstret. Jeg kan også finde andre test hvor billedkvaliteten mildt sagt ikke roses.

Jeg kan godt lide Pilips design,og i nogle få tilfælde også ambilight. Det irreterer mig bare grænseløst,når det nogen gange næsten prioriteres højere end billedkvalitet.
Af Kief
lennon skrev:
cannavaro skrev:

Jeg kan godt lide Pilips design,og i nogle få tilfælde også ambilight. Det irreterer mig bare grænseløst,når det nogen gange næsten prioriteres højere end billedkvalitet.
Tjah det er vel i et eller omfang vel også fordi du måske fokuserer for meget på billedkvalitet og ikke billedoplevelse? Hvis nu trådstarter får en bedre billedoplevelse med ambilight er det vel al grund til at vælge et Philips igen?
Af cannavaro
Jeg har skam også stor respekt for Otto og anmelderne herinde. Førstenævnte er dog også ekstrem kritisk med hensyn til billedkvalitet, mere end hvad vi andre nogensinde bliver, og han ser ting, som vi andre ikke ser, og lægger vægt på områder i billedbehandlingen, som vi alle burde fokusere på, men ikke gør, fordi vi simpelthen ikke magter dét der skal til.

Ud fra hans vurdering, er han jo i bund og grund ikke helt tilfreds med nogle fladskærme på markedet, men derfor er hans mening selvfølgelig også meget vigtig. Jeg anerkender, at Tv'et har mangler, men syntes det gode opvejer de få negative aspekter. Jeg vil dog slå fast, at det absolut er fantastisk at man har en mand som Otto.

Jeg vil meget gerne læse de dårlige anmeldelser, som du angiveligt mener at have læst, og please ikke den sædvanlige anmeldelse som du har postet førhen:)

Hvis jeg tager et kig på følgende hjemmeside, er der så vidt jeg kan se, 1 ud af 22, som ikke er tilfreds med dette Tv. Et par enkelte af anmeldelserne er dog de samme.

http://alatest.dk/produktanmeldelser/fj ... erby1=desc
Af cannavaro
Jeg venter stadigvæk på de formodede negative anmeldelser som Lennon nu fortæller, at han har læst flere af O_O

Jeg afviser ikke, at de er der, men jeg vil meget gerne læse dem!!

Jeg har ellers førsøgt mig frem på Google, men jeg finder egentlig kun 2 ud af 20 anmeldelser, hvor anmelderne ikke er videre begejstret, men den ene anmeldelse er rent ud sagt mildest talt meget mangefulde, hvilket også er diskuteret i en anden tråd. Den anden anmeldelse er på et sprog jeg ikke ligefrem mestrer.

Diverse brugeranmeldelser inde på Alatest, har også kun positive ord med på vejen. Der er væsentligt flere positive anmeldelser, som dog er gemt af vejen, og kræver lidt søgning frem og tilbage.
Af lennon
Nu kender du jo det ene link , som du så ikke ønsker gentaget. Bilder mig ind,at jeg læste en anden via en tråd på Recordere.dk. Indtil videre må jeg dog række hænderne i vejret, - da jeg ikke kan finde den.

Alt i alt er min personlige mening , mest påvirket af OttoAV´s meget kritiske holdning overfor Philips grundlæggende filosofi omkring billedkvalitet.

I mangel af bedre kan jeg da godt lige finde et par negative bruger-input (- det kan man altid), hvis i gider Tysk:

Meinung zu Philips 42PFL9803

Nicht zu empfehlen 14.10.2008
Leider kann ich nichts Gutes über dieses Gerät berichten. Bei abspielen von DVDs bzw. Blu-Ray Filmen hat man ein deutlichen Nachzieheffekt der auf das "Natural Motion" zurück zu führen ist. Schaltet man diese Funktion aus nimmt man ein Ruckeln im Bild wahr. Der TV Empfang (digital) war jedoch zufrieden stellend. Dieselben Fehler waren auch auf dem Testgerät im Laden vorhanden. Selbst ein Philips Promotor konnte mir das nicht erklären. Ich habe dieses Gerät gegen ein Plasma-Gerät getauscht.
'
Meinung zu Philips 42PFL9803

Entäuscht 14.11.2008
Zuerst einmal Philips erstling-werk mit LED-Technologie ist nicht schlecht aber auch nicht besonders gut nach meiner Meinung. Jetzt abseits der Technik die Austattung hätte ich mir auch besser vorgestellt, nur Ambilight Spektra 2. Ich musste mich zwischen den neuen Aurea und diesen hier entscheiden. Hab mich dann zuerst für diesen hier entschieden. Nach c.a. 2 Wochen habe ich wegen mangelnder Blu-Ray Qualität gegen den Aurea getauscht und bin jetzt zufrieden. Für DVD und Blu-Ray fans empfehle ich ein anderes Gerät, weil bei vielen Action-Szenen das Bild verschwischt oder einfach Bilder leicht verzerrt werden. Da habe ich mir WIRKLICH besseres geschwünscht. Wer ein guten LED-TV sucht ist bei Sony (Herrvorrangend) oder Samsung (gut) besser bedient. Der Aurea gefählt mir sehr, gut ist halt nicht gerade billig, aber ist auch einzigartig vom Licht. Ich hoffe ich konnte jemanden weiterhelfen