Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HomersDK skrev:Var dog lige et smut forbi Sonycenter Fields for at kigge på det i går og synes godt jeg kunne se lidt "lys" på kanterne.
Er dette et generelt problem på de tv'er?
Ja, desværre lader det til at Sony har generelle problemer på den front i deres W-serie.
Af make
Jeg har været nede og se det i et Sony Center idag. Det blev jeg bare mere forvirret af.

Sælgeren sagde at der er blæser i, men at man ikke kunne høre det. Jeg har også fået af vide på mail fra et andet Sony Center at der er blæser i alle Sony's TV. Fra Sony support siger de at der ikke er blæsere i W serien men i X serien. Hvad skal man dog snart tro på.

Mht. til størrelse så mente sælgeren at 46" var for stort ved en afstand på 2,5 meter fordi det kommer til at se for kornet ud. Hvad mener i om det? Umíddelbart ville jeg give ham ret selvom jeg er opsat på en 46", fordi jeg godt kunnne se at det var lidt grovkornet, men det kan måske være et lidt dårligt signal de har??

Der var ikke noget backlight bleeding af se på det.
Af xcardman
i deres w serie er der ingen blæser, kun i deres topmodel x serien.

utroligt et sony center ikke ved det, så kan man jo snart lige så godt købe alt på nettet.

Der var ikke noget backlight bleeding af se på det,

det kan du næsten kun se i mørkeomgivelser.
Brugeravatar
Af truehorses
At en sælger kan påstå at 46" er for stort med en se afstand på 2,5 meter viser jo bare, at de ikke aner hvad de taler om...

Hvis man vil se Blue Ray/HD er det lige før man skal tættere på endnu...

Mange går stadig efter den gode gamle tommelfinger regel...10 CM pr. tomme....Det er et par dage siden den var aktuel....
Af red_martians
Den har reelt aldrig været aktuel. Formlen for lys er:
dobbelt afstand = fire gange arealet (eller ergo dobbelt så mange tommer)

kort fortalt. Hvis man skal have det samme areal i øjeæblet som fra en 20" i en halv meters afstand(det er jo en god computer skærm) skal den faktisk være 40" i en meters afstand, 80" i to meters afstand ja eller 160" i 4meters afstand.
Knytnæveteorien er langt mere sigende. men skærmen vil så blive alt for lille i forhold til dagens standard inden for billedemateriale.
Af make
Takker for svarene :D