Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kvaaen
Vær hilset fælles teknik nørder :-)

jeg har et spørgsmål jeg er lidt i tvivl om.
Jeg har pt. et 40 samsung, en ps3, en Xbox 360 og et Sony surround.
Pt. køre jeg ps3 igennem optisk kabel til sony surroundet. Xbox køre bare i tv'et og tv'et har selvf. sin egen højtaler.

Mit spørgsmål lyder nu på, Hvis jeg sætter mit optiske kabel op til tv'et istedet. Vil lyden fra min Ps3 så gå igennem (altså ligesom en kæde) Så lyden ryger fra ps3->tv->surround, og gør min xbox også?
Eller er det en dum måde at gøre det på? er der måske en bedre og lettere måde? min xbox 360 er en af de første, det vil sige component kabel og ikke HDMi.
Min ps3 er også en første generations ps3.
Og mit Sony surround kan jeg pt. ikke lige huske navnet på, men Der er ikke nogle HDMi indgang, kun udgang til opskalering. også er der en left/right component indgang, og en optisk indgang.

Håber nogle kan hjælpe.
Hvis der er noget i er i tvivl om fordi mine formuleringer her tidligt om morgenen på arbejde ikke giver mening så skriv endelig :-)

Mvh.
Anders.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er næsten sikker på at Samungs TV ikke sender andet en 2-kanals lyd ud af den digitale udgang. Så du kan ikke lave pass-through den vej.
Af Kvaaen
Nu har jeg så fundet ud af at der åbenbart er en optisk udgang på min xbox alligevel :-) (jubii)
Næste problem er så at jeg kun har en indgang på min forstærker.
Nogen løsning til dette problem? Et split kabel? eller en boks som samler eller noget?

Tak på forhånd igen.

Anders