Mr_Mo skrev:Giver det kun 2,1 W mindre når man har kalibreret og sænket for dens mega lysstyrke (som er ganske godt, nu hvor der er masser af sol 8)).
Ja, det virker lidt overraskende. Målingen var dog ret entydig, så der var ikke så meget tvivl, da jeg skulle overføre målingerne til anmeldelsen. En faktor der dog måske kan spille ind er, at det eksemplar jeg har lånt af 2709W ikke har været helt nyt, og det derfor højest sandsynligt har mistet noget af sin peak-brightness - og således ikke forbruger lige så meget ved høj brightness indstilling.
Mr_Mo skrev:En spørgsmål der er blevet stillet tidligere, men måske kan du uddybe den. I den første måling sammenfalder grafen for monitor og sRGB ganske præcist, hvorimod i den anden måling har monitor en langt større farvegamut. For mig ser det ud som Dell kalibrerer for sRGB (selvom de reklamerer med 110 % farveområde). Hvis dine indstillinger giver et bedre billede, hvorfor indstiller Dell ikke deres skærme efter dine indstillinger? Den har bl.a. også en Adobe RGB profil, som jeg antager giver en farvegamut lig den fra Adobe RGB. Det er ud som Dell kalibrer ud efter en specifik farvegamut, farvetemperatur og gamma. Hvorimod I går ikke efter en specifik farvegamut (måske den største?), men farvetemperatur og gamma er i hvertfald med I jeres betragtelser. Jeg er lidt forvirret, håber du kan oplyse mig på dette emne :-)
Jeg kalibrerer almindeligvis efter sRGB, men jeg undersøger også hvor stort farvespektret rent faktisk kan blive for en given skærm. Pas på med at tage mine målinger som endelige kalibreringsrapporter, men hellere som redskaber til at snakke ud fra. Derfor går jeg også nogle gange efter den største gamut for at vurdere lidt på potentialet.
Det er sjældent vigtigt for producenter at få de bedst mulige farver. De er jo både tidskrævende og omkostningsfuldt, og så er der jo en del variantion imellem de forskellige eksemplarer.
Det der er med mine indstillinger er, at de jo også er suppleret en af farveprofil i grafikkortet, som er indstillet specifikt til den pågældende skærm. Men jeg undersøger også med f.eks. sRGB farveprofilen.
Jeg ved ikke om det giver mere mening nu? Der tales også lidt om dette i en af de andre tråde her under kategorien "spørgsmål til anmeldelser"