Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mothy
Hej.

Jeg har netop afleveret mit andet Pana G10 tilbage da det larmer for meget til min smag. så jeg skal have fundet et andet TV. og der har jeg haft kigget på Phillips modellerne 9603 og 9703 og 7603(alle 3 i 42")

nogle der har erfaring med hensyn til de modeller eller bare phillips generelt som jeg kan bruge i min jagt? :P

på forhånd tak

Mothy
Af cannavaro
Måske har du bare været uheldig med en mandagsmodel, for der skulle da ikke være specifikke problemer med støjen på Panasonic's tv? Hvis det virkede som det skulle, burde det absolut ikke ligefrem larme. Alle Tv summer dog en lille smule, men det bør slet ikke være til gene på normal siddeafstand.

Med hensyn til Philips, så vil du nok overordnet set opleve en lille forringelse i billedkvaliteten i forhold til Panasonic's bedste skærme, alt efter hvordan tv'et er indstillet, og alt efter hvilken model der er tale om. Dog er Philips godt på andre måder, hvor Panasonic måske halter lidt bagefter.

90-Serien er Philips topmodeller, og klart anbefalsværdig i forhold til 70-Serien, og dén serie som fra Philips side bedst kan sammenlignes med Panasonic's top-modeller.

Generelt bør du være opmærksom på, at Philips følger "trenden" sammen med flere andre producenter, hvis standardindstillinger generelt er alt for overpumpet med farver, kontrast, lysstyrke og kunstig skarphed osv, som ikke ligefrem i længden er særlig holdbart, eller på nogen måde en korrekt gengivelse af kildematerialet. Derfor er det vigtigt at få indstillet tv'et ordentligt, hvilket kan tage tid, men give synlige forbedringer, som du i sidste ende bliver glad for.
Af Kief
Det er måske "blæserstøjen" som trådstarter refererer til?
Af Mothy
tak for svaret. har måske været meget uheldig med de 2 pana g10 tv jeg havde, men er også rimelig sart overfor lyd fra tv :) .

Hvordan er Phillips 9000 serien mod tilsvarende fra sony ?
Af Mothy
må sq bare forsøge mig igen og håbe på 3 gang er lykkens gang!
Af cannavaro
Mothy skrev:må sq bare forsøge mig igen og håbe på 3 gang er lykkens gang!
Medmindre dine 2 Panasonic Tv virkelig har været defekte, tror jeg ikke, at Philips Tv er bedre eller værre end Panasonic's Tv, hvad angår støjniveau, hvis der overhovedet skal være nogen form for støj.