Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kaja69
Hej, G10 lyder til at være den bedste skærm på markedet nu hvor Pioneer er ude af markeet. Det eneste der taler for en Samsung LED er designet syntes jeg, men med G15 bliver skærmen halvt så tyk og der kommer DLNA, YouTube afspilning m.m. Er G15 landet? Hvis ikke, hvornår sker det? Er den testet i andre lande evt.?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Den bliver lanceret til juni. Jeg har ikke set anmeldelser, men i store træk vil jeg tro, at den er identisk med G10 billedmæssigt. Den har dog også lidt bedre lyd.

V10 serien forventes i øvrigt til maj. Den kan måske også være interessant for dig?
Af xcardman
G15 er ikke meget anderledes end en g10. udover en tyndere skærm og lan.

en v10 er den som bliver næstbedst efter pio, i øjblikket. Tror heller ikke der kommer andre i 2009, som slå en v10 i ren billedekvaliet. Måske deres egen z1, der betaler man nok mest til design

en v10 har også et bedre design.

samsung kommer med nogle nye plasma, men tror ikke de kommer på niveau. Men sikkert en fin skærm.

hvis man går meget op i billedekvaliet og vil have LED. så hedder det en 9 serie med LED local dimming. Men prisen tør jeg dårlig tænke på
Af kaja69
Først til juni! Ved ikke om jeg vil vente så længe. Jeg solgte min gamle PX70 for 2-3 måneder siden og vi har pt. kun et gammelt 21" CRT.

Mine krav til det nye TV er:
Design
Full HD
Stik i siden
DLNA
MPEG4 tuner
Gode betragtningsvinkler (sofaen står lidt skævt for)

Jeg var godt tilfreds med kvaliteten på det gamle PX70, men naturligvis forventer jeg også en bedre billedekvalitet.

G15's tyndere design og DLNA (ved ikke om de der Internet services er noget værd, men YouTube kan man da godt få noget underholdning ud af) trækker. V10 ser da også spændende ud må man sige men den er også dyrere. Er den dukket op nogen steder? Hvad er de væsentlige forskellige mellem G15 og V10?
Af kaja69
Tak for svar, har læst den side men har svært ved at forstå hvad den reelle værdiforskel er...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den mest synlige forskel vil være "one sheet of glass", hvor hele fronten dækkes af ét stykke glas, dvs. der ingen ramme er på skærmen. Derudover har V10 IFC-systemet indbyggert, som er Panasonics frame-interpolationssystem. Med mindre de har revolutioneret deres teknologi på dét punkt, så er det ikke noget du bør prioritere, da det skal slås fra alligevel.
Af xcardman
en v10 får sikkert også en tand bedre sort med deres pro filter og lidt bedre farver. Det bliver ikke en pioneer.

men tror mig bare en G10 er langt bedre end en px70, der er alså sket noget på et par år. Har jo selv rodet med den i en stue og de rette lysforhold. fra en pz80 til en g10 er forskellen dog mindre.
Især på sortniveau er der sket noget i forhold til en px70.
Af Illgor
Er der nogen der kan bekræfte at V10 kommer om 3 uger? Eller er det stadig bare gisninger i forhold til at lanceringen burde være i maj?
Jeg går nemlig og venter på mit 50V10...men det måtte gerne meget snart dukke op... 8)
Af xcardman
Der var en fra recodere, der havde lidt viden indefra der skulle gå 3 uger. Men vi får se.
Af kaja69
Jeg kan ikke finde mål på V10 nogen steder - er der nogen der ved hvor de findes?
Af kaja69
Jep det er jeg med på, jeg søger bredde og højde for de forskellige størrelser, gerne 42" som er den størrelse jeg skal bruge.
Af xcardman
tage mål efter en 42g10, det bliver det samme. bare ikke i dybben og man slipper for en 1 cm kant i billedet som en g10 har.