Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg har læst en masse af de ting der er skrevet om begge tv. Har læst at de hver især har stærke og svage sider..
Har hældt en hel del til Sony men er stadig meget i tvivl.. derfor vil jeg bede om jeres råds..
Kan læse om alle de fejl der har været på samsung tvet, hvilket så vidt jeg kan se endnu ikke er løst.. Er det så ikke dumt at købe et sådant tv..?? Sony har ikke samme garanti på dette tv som Samsung har på deres det trækker jo lidt ned der.... Har også læst at Sony 100hz virker bedre end på samsung... nogen der har oplevet Lag på samsung?

Hmmm gode råd modtages...
Af CasperOlsen
Klart at anbefale en 46W5500, ingen tvivl der.. Hvis du kører en blu-ray film på de 2 skærme, vil du opleve mere flimmer på samsung'en i detaljerne, især i meget lyse og meget mørke områder, finder du ikke på din Sony .. I Fona kørte de en film der havde panoreringer hele tiden, der kunne man se stor forskel

Hvorfor har Sony ikke samme garanti på deres tv ?? ..
Af Popsi
Hej.

Samsung har prestigeservice (onsite) i 2 år på deres skærme over 40" samt nul pixel tolerance, hvilket Sony ikke har på deres tv. De tolerere x antal pixel fejl før de bytter eller reparerer eller bytter.

Man kan dog købe en forsikring til 1000 kr som dækker alt i 4 år men det er noget af en pris.
Af CasperOlsen
Popsi skrev:Hej.

Samsung har prestigeservice (onsite) i 2 år på deres skærme over 40" samt nul pixel tolerance, hvilket Sony ikke har på deres tv. De tolerere x antal pixel fejl før de bytter eller reparerer eller bytter.

Man kan dog købe en forsikring til 1000 kr som dækker alt i 4 år men det er noget af en pris.
Sony har også en form for politk ang pixel fejl. Mener det er hvis det er over 2 fejl og de er inden for 10 cm af kanten, så bliver skærmen ombyttet.

Min kammerat har købt en forsikring på 6 år :O til kun 1395,- på hans Sony TV... sys jeg var vildt billigt, kontra fx elgigantens forsikrings priser..
Af Popsi
Ved. LCD.dk har de et tilbud på 4 år med 100%garanti også omfattende pixel fejl. Jeg kan dog ikke hitte ud af om det er værd at smide 1000 kr efter sådan noget når nu man eksempelsvis kunne købe et samsung tv hvor de ting er med i prisen så godt nok kun i 2 år... deri også lidt min tvivl....