Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tarok
Hvilket fladskærmstv er egentligt bedst til SD-tv? Det er nok det jeg kommer til at skulle se mest - og derfor har det 1. prioritet? Størrelse: max 42"
Af xcardman
kommer an på prisen

men en panasonic x10 model er rigtig god til SD. Den kan fåes i 37 eller 42 tommer. Den er også fin til HD.

i øjne er plasma bedst til SD
Af tarok
Næste spørgsmål melder sig så:

Vil jeg opnå bedre billedkvalitet på SD tv-programmer med Panasonic X10 end med G10?
Af tgad
Jeg sidder med samme dilema..

Jeg vil også købe mig et nyt tv.. Og er efter nogen(læs:EN DEL) research nået frem til et panasonic plasma..

Forskellen på G10 og X10 i G10 ´s favør:

Full-Hd 1,920 x 1,080 vs 1,024 x 768 pixels
G12 Progressive Full-HD NeoPDP vs G12 Progressive HD PDP
Intelligent Frame Creation Pro 600 Hz Sub field drive vs 100 Hz Double scan
Vreal4 pro vs (vreal4*x10)
Opgivet Kontrastforhold. 40.000:1 vs 20.000:1
AVCHD billedevisning
antalet af gråtoner 6144 vs 4096
og så selvfølgelig en forskel i strømforbrug på små 40% G10-340W vs X10-245W.
Prisforskellen: små7000 vs ~9500 i skrivende stund.

Så sagen er klar.
Til almindelig SD tv-programmer +lidt gratis HD tv.. Klart et x10

Til hjemmebiograf med focus på HD 720-1080 materiale Naturligvis et G10.

Jeg skal bruge det til det sidste :)

ps: Mit bedste bud.. De har dog ikke svaret på min mail fra i fredags. Man kan nemlig ikke oprette sig som "udenlandsk kunde" ~8300 +evt forsendelse. *nbradio.dk har g10 til 9400
http://www.arsadata.se/shopping/product ... hp?id=4875

Andre med nogle prisforslag??
Af tarok
Okay, så for mit vedkommende kan jeg altså konkludere, at jeg med en evt Panasonic G10 vil få ringere SD tv-ydelse end hvis jeg køber en X10?

Er der andre der kan bekræfte dette?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, men du betaler bare en hel del ekstra for at få fuld HD, selvom du jo ikke udnytter det på nogen måde når du ser SD TV. Så hellere spare pengene og tage et alm. HD Ready TV, som stadig leverer en god SD ydelse.
Af tarok
Måske er det alligevel dumt ikke at tage en G10, hvis nu en G10 er ligeså god til SD-tv som en X10. Med en G10 er jeg vel mere fremtidssikret, såfremt at jeg får lyst til at købe en blu-ray afspiller på et tidspunkt.

Bare at G10 er 100% på line med X10 til SD-tv og ikke bare 90% af X10´s formåen.

Jeg går efter det tv, der kan vise SD-tv allerbedst, så derfor er det vigtigt med et helt stjerneklart svar, om G10 er 100% ligeså god som X10 til SD-tv?

Er det det du mener, yakken?
Af tarok
Intet svar er også et svar. :) Misforstå mig ikke, jeg er tilfreds nok med de svar jeg allerede har fået.

Tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har ikke haft X10 inde til test endnu, så forskellen på SD-kvaliteten er svær at give klart svar om. Det skulle dog være meget mærkeligt hvis G10 klarer opgaven dårligere.
Af lennon
tarok skrev:Intet svar er også et svar. :) Misforstå mig ikke, jeg er tilfreds nok med de svar jeg allerede har fået.

Tak.
Jeg ville vælge den billige . Når du engang opgraderer til BR, vil foskellen næppe være synlig pga den lille skærmstørrelse. Jeg håber så sandeligt, at du har adgang til digitalt SD ?
Af tarok
Ja jeg har adgang til digitalt SD, og mit signal er rigtig godt med det analoge allerede. Ethvert fladskærms-tv fortjener et godt signal, så her vil jeg selvfølgelig sørge for at alt bliver optimalt med digitalt signal.

Tak for svar til alle. Supergodt forum.
Af Scandal
Jeg valgte (37) X10 ud fra:
* Jeg sidder ikke tæt nok på TVet til at kunne skælne HDrdy fra FullHD
* BlueRay/HDTV ser stadig skide godt ud på HDrdy
* penge :-).... for som jeg plejer at sige: "Penge er ikke noget problem ... det er manglen på penge, der er problemet..."
Af xcardman
full Hd er en gang salgsgas på de små skærme. I den prisklasse køber mange et lcd fordi det har full HD. Men en x10 er alså langt bedre i den prisklasse både til sd og blueray