Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zatoor
Jeg har længe kigget på ION fra nvidia. Nu er acer så kommet med deres bud på en Ion løsning. Acer Aspire Revo. Den ser jo meget fed ud. Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvordan jeg evt. lige skulle kunne sende 5.1 lyden over til min forstærker. For jeg regner kraftigt med at bruge den ene hdmi som er i den, til mit tv.

Så hvordan kan det lige lade sig gøre. Jeg er ikke så meget inde i hdmi og sådan noget. Så jeg er lidt i tvivl om hvad det er den kan og ikke kan den box.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det får du nok gevaldige problemer med (så vidt jeg kan se ud fra produktbillederne), hvis du bruger HDMI-porten til dit TV. Kassen har kun hovedtelefonsudgang ud over HDMI (altså til lyden), så du kan ikke få surround ud af den uden at sende HDMI til din receiver.
Af zatoor
Så det er ikke muligt at splittet et hdmi signal op? Ellers på en anden måde sende audio delen via coax eller andre digitale måder. For den forstærker jeg har, har nemlig ikke hdmi ind. Den har tilgengæld en masse andre muligheder.
Af zatoor
Ikke hvad jeg lige kan se.

Jeg har et Panasonic TH37PX80EA, hvor der kun er alm stereo ud på. Jeg sidder dog lige nu og overvejer at skifte min forstærker ud istedetfor. Den har trodsalt 10 år på bagen nu, min Denon AVC-10SE. Så det kunne da godt være dne lige skulle skiftes ud. Jeg sidder lige nu og kigger lidt rundt på en ny forstærker. ville gerne have en panasonic pga. viera link systemet. men deres forstærkere har ikke just fået gode anmeldelser. Jeg har kigget på deres SA-BX500. Det ville jo sådan set løse de problemer jeg ville få ved at købe en Ion når alt kommer til alt.

"Doesn't upconvert analog video to HDMI"
Hvad menes der med dette? Det er noget som stod i een af de anmeldser af den forstærker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det betyder vel blot at analoge signaler ikke opskaleres til 1080p i receiveren. Det er ikke specielt vigtigt om den er i stand til det eller ej, da dit TV sagtens kan klare den samme finte.

Det der er vigtigt er nærmere om receiveren kan sende 1080p24 formatet videre, så du ikke ødelægger det ægte 24 fps billede fra HD-film.
Af zatoor
Tilslutningsmulighederne er omfattende med 4 HDMI terminaler (3 In/1 Out –
kompatible med 1080/24p, x.v.colour og Deep Colour), 4 digitale audioindgange (3
optiske, 1 koaksial), 6 analoge indgange heraf én til 7.1-kanal materiale.
Så iflg dette så skulle det være iorden med denne forstærker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
jep