Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af urbananen
Okay, på den sjove måde.
Men som udgangspunkt kan man vel prøve de tal som folk har stillet til rådighed, og derefter selv rette lidt på lys, eller farver, hvis man føler det ser helt forkert ud.
Jeg har brugt tallene fra en eller anden hjemmeside af, og så skruet en tand op for lyset, da det ellers var lidt for mørkt, i mørke scener.
(Ved godt at dette så går ud over sort-nevauet..)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke noget galt i at indstille farver ud fra en allerede kalibreret skærms indstillinger, hvis man blot har for øje at farverne nok vil ændre sig lidt (og derved komme til at ligne den testede skærm mere).
Af CAJ
Hej derinde
Prøver lige med mit første indlæg.

På denne super skærm her, er det så korrekt forstået at når jeg vil se BD film så skal jeg bare søger for at indstille PureCinema i filmtilstand til "standard" og ellers bare på off når jeg ikke gør??

Og ligeledes når jeg skal se DVD så skal den helst står til Drive Modalitet 1??

Og sidst men ikke mindst når der kigges alm tv ( antenne stikket ) skal den helst stå til Drive Modalitet 2, uanset om det er analog, digital og HD + uanset program type ( film, sport m.m )??

Under PureCinma i filmtilstand kan man også vælge en der hedder "nem" og en der hedder "gå frem", hvad buges disse til??

Under Drive Modalitet kan man også vælge "3" hvad buges denne så til??

På forhånd tak
Af CAJ
Er der virkelig ikke nogen der gider at svare på mine spørgsmål :((
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Drive mode benyttes til at angive frekvensen for PAL signaler. Mode 1 gengiver ved 75 Hz, mode 2 ved 100 Hz og mode 3 ved 72 Hz. Det anbefales at benytte mode 1 til DVD og Mode 2 til sport, nyheder mm. men i virkeligheden bliver man nok træt af at skifte så ofte.

Du kan lade film mode stå på standard når du ser BD-film ja.
Af CAJ
Tak for svaret Yakken, men hvad bruges de resterende indstillinger til i mit spørgsmål......eller er det noget jeg overhovedet skal tænke på
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ved ikke hvad "Frem" og "nem" står for i Pure Cinema. Det er ret svært at google det, da de fleste TVs menuer er på engelsk :)
Af CAJ
Hej Yakken

Prøvede lige at sætte min skærm til engelsk, hvor jeg kommer frem til følgende :

Dansk: Engelsk:
Standard = Standard
Nem = Smooth
Gå frem = Advance

Og der kan jeg læse mig frem til via en anden tråd at der skal man helst vælge Advance ( altså "Gå frem" i den danske ). Så uanset hvad så er indstillingerne under PureCinema til brug for 1080/24p, eller er jeg helt gal på den O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det tror jeg er rigtigt nok. Jeg har vist også min egen stående på Advance.