Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nillerba
Hej - Jeg vil ned hos www.lcdplanet.dk og købe det nye Sony Kdl 40w5500 for en ældre dame - vil det stå flot når hun bruger canal digital ?
Det er jo nok parallel import hos ldcplanet - er der noget jeg skal være opmærksom på ?

vh.. Nils
Af make
Jeg har hørt at man skal være opmærksom på om det er en nordisk model man får men ved ellers ikke nogen om det. Jeg er selv intereseret i at købe en Kdl 46w5500 hos LCD planet og har sendt dem en mail hvor jeg har spurgt om det er nordiske modeller de har.
Af kongkasper
Købte en 40W5500 hos dem (lcdplanet) i mandags.
Sony kører ikke med "nordiske" modeller ligesom Samsung gør.
Har testet både med analogt signal samt DVB-C, kører uden problemer.

Billedet står som det skal, i det hele taget et lækkert tv. :)
Hej

Jeg ville høre om der er nogen der ved om det ville give problemer at købe et 40w5500 på nettet i England? Er der strøm net det samme som her i Dk osv??
Prisen er ret skarp, 40w5500 koster det samme som et 40v5500 koster herhjemme og efter hvad jeg kan forstå er 40w5500 det bedste tv ??

Lasse
cigaret1 skrev:Hej

Jeg ville høre om der er nogen der ved om det ville give problemer at købe et 40w5500 på nettet i England? Er der strøm net det samme som her i Dk osv??
Prisen er ret skarp, 40w5500 koster det samme som et 40v5500 koster herhjemme og efter hvad jeg kan forstå er 40w5500 det bedste tv ??

Lasse
Forsendelses-omkostninger fra England er temmelig brutal . . .
cigaret1 skrev:Hej

Lasse
Cinemagic importere deres sony W5500 fra England, så derfor vil du jo også sagtens selv kunne købe direkte derfra..

Om det er billigere ved jeg ikke :)

Du kan købe et Sony 40W5500 til 9.098 kr. inkl. fragt fra wupti.com

Det er dansk model de sælger, har jeg forhørt mig om tidligere..
Af cigaret1
Tak for svaret.

Er der nogen der kender forskellen på Samsung serie 8 LE40A856 og LE40A866??
Af CasperOlsen
kongkasper skrev:Købte en 40W5500 hos dem (lcdplanet) i mandags.

hvordan kan det så være at de modeller du køber hos LCD planet ikke er fungere med yousee i Danmark ?
Har en ven som har købt gennem LCD planet, og han kan ikke få sit yousee kort til at virke, fordi det er parralel import. Hans DVB-T og DVB-T tuner virker ikke med den model, fordi den ikke er dansk (evt nordisk).

cigaret1 skrev: Er der nogen der kender forskellen på Samsung serie 8 LE40A856 og LE40A866??
Samsung LE40A856 er uden mpeg4-..
Af Nillerba
Hvad er det for et TV din ven ikke kan få til at virke med You see ?

Nils
Af kongkasper
CasperOlsen skrev:
kongkasper skrev:Købte en 40W5500 hos dem (lcdplanet) i mandags.

hvordan kan det så være at de modeller du køber hos LCD planet ikke er fungere med yousee i Danmark ?
Har en ven som har købt gennem LCD planet, og han kan ikke få sit yousee kort til at virke, fordi det er parralel import. Hans DVB-T og DVB-T tuner virker ikke med den model, fordi den ikke er dansk (evt nordisk).

Det er nok fordi han har købt et Samsung kunne jeg forestille mig?
Samsung kører med nordiske modeller, det gør Sony ikke.
Så vidt jeg ved kører Sony med Europæiske modeller (er ikke 100%).
Jeg har i hvert fald ingen problemer.
Af CasperOlsen
kongkasper skrev: Det er nok fordi han har købt et Samsung kunne jeg forestille mig?
Samsung kører med nordiske modeller, det gør Sony ikke.
Så vidt jeg ved kører Sony med Europæiske modeller (er ikke 100%).
Jeg har i hvert fald ingen problemer.
Nej han har også en W5500.. Hans DVB-C tuner funger ikke med de danske kanaler... Den eneste måde man kan se om Sony's modeller duer til det danske marked er hvis der står et K efter navnet, altså KDL-40W5500k . Og det gjorde der ikke på den model han fik gennem LCD planet, så jeg kan da kun fraråde at handle der.
Af make
Hvad med wupti.com?

På deres hjemmeside står det:
"wupti.com er autoriseret dansk Sony forhandler dvs.
Dansk vare - Dansk menu - Dansk garanti"

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... pti1).html

Er det så en "K" model man får på wupti.com hvor der ikke er problemer med DVB-C tuneren i DK?
Af Gavin
Ja, der vil ikke være problemer med den fra wupti..
Spurgte for noget tid siden for en sikkerhedsskyld kundeservice, og de bekræftede det :)
Af crazy_clown9
Gavin skrev:Ja, der vil ikke være problemer med den fra wupti..
Spurgte for noget tid siden for en sikkerhedsskyld kundeservice, og de bekræftede det :)
Jeg ville alligevel nok tage kontakt til Sony selv og få bekræftet af Wuptii får deres vare fra Sony Danmark