Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wendigo
Da jeg så denne her test af skærmen, http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1207550937

Er jeg blevet enig med mig selv om at det skal være min nye gaming skærm (selvom den nok bliver lidt svært at finde)

Dog har jeg nogle spørgsmål.
-Jeg hører mange tale om 1:1 fixed pixelmap, er det noget denne her skærm har?

-Er der andre ting man skal hensyn til, når man køber en 22' skærm?

-Giver det der "Perfect Motion" et koldere billed i forhold til andre skærme, som ikke har det?

:)
Af Hede
Hej

Hvor får man fat i en BenQ X2200W ?

Synes ikke jeg kan finde nogen steder der sælger den...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg tror faktisk X2200W er udgået.

Vi har efterfølgende tests V2400W, men jeg var ikke helt begejstret for det lidt for markante overdrive trailing, som skærmen havde. Overdrive trailing er en form for slør, hvor sløret fremstår enten som én farve eller en hvid. Derfor kaldes det også glorie effekten.
Af Hede
Ja det var også det jeg tænkte da en google søning ikke gav resultat. Når men efter en tur i elgiganten for at se på T220 og Benq har jeg lige bestilt en Benq M2200HD :)
Af Wendigo
Ja. Og det viste sig at jeg heller ikke kunne få fat på den BenQ FP241VW. Den er på mystisk vis også udgået ligesom BenQ X2200W. De skulle ellers have været de tunge drenge når det galdt gaming i BenQ serien.

Nu venter jeg tålmodigt istedet på de nye 120hz gaming skærme.

Men jeg har dog lige et spørgsmål.
Jeg kører altid med vsync på off. Tror i så der ville opstå færre tearing med billedet med en 120hz tft vs en 60hz tft?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På vores engelske side www.flatpanelshd.com er der en brugeranmeldelse af 120 Hz modellen fra Samsung. Der er det vist kommenteret.
Af Wendigo
Jeps. Så fik jeg svar på det :)

Et andet spørgsmål.

Hvis man kører 120hz tft m. vsync på on og spiller et spil der maks kan køre med fx 80fps. Har man så maks 80hz eller?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej. Dit grafikkort drosler selv ned så du altid trækker et tal der kan ganges op i frekvensen (afh. af hvordan grafikkortet er sat op behøver det vist ikke være via et heltal).
Af Wendigo
Er det forstået rigtigt, at skærmen vil køre 120hz også selvom vsync er aktiveret, i et spil hvor maks fps er 80?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja det vil jeg mene, for du bliver jo nødt til at sætte dit grafikkort til at synce ved 120 Hz også. Hvis du ikke kan trække 120 fps i grafikkortet, så vil frameraten droppe til noget ala 60 fps i ét hug og til 30 fps hvis du heller ikke kan trække 60 fps. Dette afhænger dog af hvilken måde spillet renderes på - det handler om hvor mange bufferlagringer der benyttes.

Du kunne jo oprette en profil på vores engelske site og spørge anmelderen af skærmen.
Af Wendigo
Hmm...selv samsungs 120hz er ikke så god som en CRT skærm iflg. gutten af det review.
Det har fået mig til at vente endnu længere. De her første 120hz'er springer jeg over. Jeg vill ikke gå på kompromi med billed kvalitet/ydelse/osv.

Det er mig bare en gåde hvorfor det skal være sådan her. AT de ikke er kommet længere, selv efter alle disse år.

Jeg bliver på min samsung 957mb 19' CRT lidt endnu.