Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle Pioneer-fans og interesserede

Efter at have set en pioneer skærm synes jeg personligt at der ikke er nogen der kan hamle op med de skærme de producerer. Jeg har skam også læst den anmeldelse og Award der af Pioneer LX5090H herinde på flatpanels.dk. Og det da også godt ud.
Men.....50 tommer. Det er måske en smule for stort.

Så vidt jeg kan forstå kommer der ikke flere nye pioneer skærme. Er det korrekt opfattet???

Mit sidste spørgsmål er derfor om jeg kan "nøjes" med Panasonic TX-P42G10, ellers skal jeg satse på et Pioneer i 37" (KRL-37V)? Eller et helt tredje eller fjerde?

På forhånd tak for alle de gode råd og holdninger.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mit råd er at gå udenom deres KRL-37V. den er også anmeldt her på siden, blot i 46 tommer: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1232533505

Den har et ret slemt slør pga. fejl i overdrive systemet. Og så vidt jeg kan se, er det ikke kun isoleret til mit testeksemplar.

G10 er et godt alternativ. Et andet alternativ heddder V10 fra Panasonic, som snart kommer på markedet. Ellers skal du se om du stadig kan finde en 42" 428XD fra Pioneer.
Af lennon
Tro mig, - hvis du kan mobilisere ca 3m sidde-afstand,samt et godt digitalt antennesignal er 50" ikke for stort . . O_O
Af Christina
Hej Brian,

Vi har selv i januar fået et PDP-LX5090H og er 110% tilfredse, det har i den grad levet op til vores forventninger. Jeg er selv lidt overrasket over at det trods de 50 tommer ikke er større. Vi har sidehøjtaler på fra Pioneer.

Det virker slet ikke så stort og vi har lige godt 3 meter fra skærm til sofa.

Det eneste minus der er, men som var forventet er de reflekser der kommer hvis man ser tv i dagslys med stærk solskin, meeeen skinner solen så meget burde man jo også være udenfor alligevel O_O

Nu er tiden kommet til vi skal have det kalibreret, det bliver sjovt at se hvor stor forskel det kommer til at gøre.

Held og lykke med de Brian, en ting er sikkert køber ud denne model kan du dårligt blive skuffet :-)

Mvh Christina
Af urbananen
Christina skrev:Hej Brian,

Vi har selv i januar fået et PDP-LX5090H og er 110% tilfredse, det har i den grad levet op til vores forventninger. Jeg er selv lidt overrasket over at det trods de 50 tommer ikke er større. Vi har sidehøjtaler på fra Pioneer.

Det virker slet ikke så stort og vi har lige godt 3 meter fra skærm til sofa.

Det eneste minus der er, men som var forventet er de reflekser der kommer hvis man ser tv i dagslys med stærk solskin, meeeen skinner solen så meget burde man jo også være udenfor alligevel O_O

Nu er tiden kommet til vi skal have det kalibreret, det bliver sjovt at se hvor stor forskel det kommer til at gøre.

Held og lykke med de Brian, en ting er sikkert køber ud denne model kan du dårligt blive skuffet :-)

Mvh Christina
Du må meget gerne vende tilbage med din mening omkring det at få den kalibreret. Går selv i tankerne, men ved sgu ikke helt om jeg vil smide over 2K efter sådan en omgang.
Af Christina
[/quote]

Du må meget gerne vende tilbage med din mening omkring det at få den kalibreret. Går selv i tankerne, men ved sgu ikke helt om jeg vil smide over 2K efter sådan en omgang.[/quote]

Klart, regner med at få det gjort i juni måned:-)
Af brian dybro
Hej alle sammen.
Tak for jeres indlæg.

Jeg kan med nød og næppe klemme 3 meters afstand ind (helt præcist 3,60 meter) Men jeg frygter bare at det bliver lige i underkanten.
Jeg ved godt at i skriver at 3 meter er mere end rigeligt men alligevel....

Jeg tror bare at 50" blir for meget. Men der er ingen tvivl om at LX 5090H er guf.
Hvor meget koster det at få en skærm som denne kalibreret og hvor meget hjælper det? Nogen erfaringer???

Brian
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det koster godt 3000 kr. at få den kalibreret og det kan anbefales at få det gjort når skærmen er kørt til. Med en kalibrering får du markedets bedste billede - jeg vil mene at du snyder dig selv ved ikke at få det gjort, når nu pengene er lagt for den bedste skærm.

Jeg sidder også 3-3½ m fra min LX5090 og det er så afgjort ikke for tæt på.
Af urbananen
Jeg er faktisk ærgelig over at sidde 5m fra skærmen. Ville bestemt være mere tilfreds, hvis stuen havde været mindre..
Somme tider, til stor forundring for damen, bliver sofaen rykket hen foran sofabordet, så jeg får fornemmelsen af stor skærm.
3,6m passer sgu glimrende vil jeg mene.
Af brian dybro
Hej igen.

Tak for jeres svar. Er stadig i tvivl....

Kunne se at den ikke har nogen dvb-c tuner (iflg. Pioneers hjemmeside). Det betyder vel så at jeg skal have en boks ved siden af (Jeg har kabel-tv).

Så ryger lidt af charmen jo, når man skal benytte en separat fjernbetjening for at se kanaler i digital kvalitet.

På forhånd tak for jeres svar.
Af lennon
brian dybro skrev:Hej igen.

Tak for jeres svar. Er stadig i tvivl....

Kunne se at den ikke har nogen dvb-c tuner (iflg. Pioneers hjemmeside). Det betyder vel så at jeg skal have en boks ved siden af (Jeg har kabel-tv).

Så ryger lidt af charmen jo, når man skal benytte en separat fjernbetjening for at se kanaler i digital kvalitet.

På forhånd tak for jeres svar.
Der findes glimrende uiversal fjernbetjeninger,som snildt erstatter . Hvad skal du med dvb-C tuner den dag du foretrækker parabol eller boxer
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
brian dybro skrev:Kunne se at den ikke har nogen dvb-c tuner (iflg. Pioneers hjemmeside). Det betyder vel så at jeg skal have en boks ved siden af (Jeg har kabel-tv).
Jeg har skaffet mig et universelt fjernbetjeningssystem (se vores anmeldelse af TT455 boksen på forsiden), som snildt klarer hvad jeg ellers måtte have af tillægsbokse i fremtiden, uden at ændre på funktionaliteten af TVet eller nemheden ved betjening.

Men jeg tror nu dit problem løser sig selv, da LX5090 er udsolgt de fleste steder og ikke kommer igen.
Af brian dybro
Lennon: Jeg skal ikke have nogen parabol og der hvor jeg bor, er vi blevet pålagt at have Yousee. Og jeg er tilfreds med Yousee og Boxer har umiddelbart ingen interesse.

Yakken: Det virker også som en meget krævende løsning med TT455-boksen og også en smule pebret.
Hvad angår købet af LX5090, har jeg kontakt til en Pioneer mand som vist nok, kan finde et frem fra et glemt lager eller noget lignende. De har jo næsten altid lidt liggende.

Men jo, det kan jo ske at der ikke findes flere, så jeg er så småt begyndt at flytte mit fokus over på Panasonic G10 og regner måske med at vente til V10 kommer. Så kunne prisen på G10 blive presset lidt ned. Med mindre at V10 er betydeligt bedre en G10.

Så lige nu venter jeg på at V10 kommer og så tager jeg den derfra.
Men tak for jeres råd og ekspertise.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg venter selv på at få skiftet mit LX5090, da det har pixelfejl, og den person jeg taler med hos Pioneer ude i Herlev meddeler at de ikke har flere på lager. Min skulle komme hjem i Maj/juni, men den er bestilt til mig og er ikke nødvendigvis en del af noget fjernlager.