Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FlonZ
Flatpanels test af Samsung LE-40A866 var med til at overbevise mig om, at købet af tv'et var en fornuftig ide. Jeg har nu haft det i en måned og har ikke fortrudt købet en eneste gang. Det er hovedsageligt blevet brugt til tv og film, og jeg har nu købt et HDMI kabel til sammenkobling med min computer.

Jeg oplever en lille forsinkelse når jeg bevæger musen, forsinkelsen er ikke større end at normal browsing osv. fungere fint, men det bliver dog for meget når jeg bevæger mig op i spil hvor reaktionstiden bliver for stor.

Mit spørgsmål er nu om tv'ets respons time er for stor/høj til gaming, eller om jeg gør en fejl et sted.

Jeg har ikke kunne finde oplysninger om det, så måske skal det bare være sådan ?! :)

Hjælp en ny fladskærmsbruger, og spørg endelig, i mangler nok noget info.

På forhånd tak !

:p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fænomenet hedder "input lag" og er ikke relateret til responstiden, men til behandlingsvejen gennem skærmen. Hvis du sætter skærmen i "game mode" (eller hvad det nu hedder på dén model) så skulle de hjælpe lidt.
Af FlonZ
yakken skrev:Fænomenet hedder "input lag" og er ikke relateret til responstiden, men til behandlingsvejen gennem skærmen. Hvis du sætter skærmen i "game mode" (eller hvad det nu hedder på dén model) så skulle de hjælpe lidt.
Tak for svaret, det må jeg lige hjem og kigge på.

Kan det have noget at gøre med længden på mit HDMI kabel ?! .. det er 5 meter og af en god kvalitet, godkendt til 1080p.

Hvis jeg køber mig en PS3 vil den samme "input lag" også gælde her ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det kan ikke være kablets længde der gør det. Du vil opleve samme problem med en PS3.
Af FlonZ
Det er jeg ked af at høre : ( ....

Jeg havde lidt håbet på at der var andre med samme fjernsyn, ville gerne vide hvad de har gjort.