Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg skal bruge et relativt billigt tv til soveværelset, som gerne skal være nogenlunde fremtidssikret. Derfor vil jeg gerne have et med Mpeg4 og DVB-C tuner, og dem jeg har fundet er også Full HD, hvilket jo heller ikke er værst.

Jeg har mere eller mindre bestemt mig for LG-modellen med mindre at I har noget dårligt at sige om den, for et alternativ kunne være Sony's skærm, men den er ca. 800 kr. dyrere, og ikke lige så pæn som LG's efter min mening.
Jeg er klar over at Sony's skærm måske er en bedre kvalitet, men hvis LG også er ok, så vælger jeg nok den. Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på?

Håber I kan hjælpe mig, da jeg gerne skulle have bestilt tv'et mandag eller tirsdag i næste uge.

I kan se de 2 omtalte tv her:
http://www.justbuyit.dk/shop/lg-32lh3000-lcd-5403p.html

http://www.prcdata.dk/produkt/sony-kdl- ... 61/ref/62/
Af xcardman
du bestiller bare en sony, der er ikke så meget og diskutere om det

sony har det bedste billede og det må være det vigtigste. Dens dvb-c tuner virker

på den LG står der energispar 150 watt, håber det er en fejl.
Af dkawa
Slet ikke , hvis vi snakker billedkvalitet.

Der er sony'en bedre, hvis du VIL have med dvb-c / Mpeg4
uden diskussion!
Af SteffenD
Så billedkvaliteten skulle være grunden til at vælge Sonys skærm, hvis jeg forstår jer ret. Den har også været testvinder i Tænk, men jeg kan bare ikke se de store forskelle i specs, når jeg kigger på de 2 skærme. Jeg kan også se at LG's 50" skærm får nogle roser herinde, så jeg håbede lidt at deres 32" også var ok.

Som I nok kan høre så har jeg desværre ikke den store forstand på lige dette emne. Men det er jo også derfor at det er fedt at have et forum som dette, hvor man kan få noget sparring.

Hvis der er andre som har noget indput, er dette også meget velkomment.
Af xcardman
specs kan man ikke bruge til en meter.

En 50pg6000 har et rigtig godt panel, mens den nye 6900 faktisk er dårligere. LG er også en plasma skærm.
Brugeravatar
Af truehorses
Lg`s 32" kan ikke sammenlignes med LG50PG6000
men er en super plasma skærm, eneste af sin art i 32"
og til prisen pt. på kr. 4.000 er den super.....
Af mroerup
Guys...I glemmer at den LG'er han spørger om var en 32LH3000. Det er et Full-HD LCD panel med DVB-C/MPEG4 tuner. Jeg kender det desværre ikke.

Er dog i øvrigt enig i at LG 32PG6000 Plamas'en er super lækker til 4K...hvis man altså kan undvære DVB-C/MPEG4. Har selv lige købt en til min moder.
Brugeravatar
Af truehorses
Og Glem Full HD på en 32" skærm
med mindre du sidder max 1½ meter fra skærmen...
Af xcardman
truehorses skrev:Og Glem Full HD på en 32" skærm
med mindre du sidder max 1½ meter fra skærmen...
nok mere bestemt inde i skærmen :)
Af SteffenD
Jeg takker mange gange for de svar der er kommet indtil videre. Ja Full HD er nok ikke det vigtigste, men det gør jo ikke noget at den har det. Desuden kommer jeg til at sidde/ligge ca. 5 m fra skærmen :)

En ting jeg er kommet til at se er, at man på LG's skærm skal have et CAM modul for at kunne se nogle af betalingskanalerne. Ved I om det er det samme for f.eks. Sony's skærm. Og hvis mine krav hedder Mpeg4 og DVB-C tuner, er der så andre alternativer som I kan anbefale (i samme prisleje)? Den skal trods alt hænge i et soveværelse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle TV skal have et CA modul og et dekoderkort for at se betalingskanaler. Det er ikke specielt for LG. Hvis du kan klemme dig op på 37" så har Panasonic X10Y DVB-C og MPEG4.
Af SteffenD
Ja valget står statid mellem Sony og LG, men da ingen rigtig har haft noget dårligt at sige om LG, samt at det er ca. 1000 kr. billigere og "kun" skal hænge i soveværelset, så tror jeg det bliver LG. Og så er LG'eren også pænere :)
Men mange tak for jeres indlæg. Jeg bestiller nok tv'et på tirsdag, så er der nogen der har noget at sige inden da, så skal de være meget velkomne. Ellers skal jeg gerne være den første til at teste tv'et, som måske kun få herinde har gjort før. ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har en test af PG6000 i vores test-sektion på forsiden - godt nok i 42" versionen, men betragtningerne er de samme.